دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 194401

یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: اصفهان در تابستان با مشکل ریزگردها و در زمستان با آلودگی خودروها و مراکز صنعتی دست و پنجه نرم می‌کند.

اصفهان، به اتاق گاز سمی تبدیل شده

سلامت نیوز:یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: اصفهان در تابستان با مشکل ریزگردها و در زمستان با آلودگی خودروها و مراکز صنعتی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، فتح الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ورود ریزگردهای شرق و شمال شرق اصفهان و ترکیب آن‌ها با ریزگردهای سمی و خطرناک صنعتی معجون خطرناکی را به وجود آورده است که محیط اصفهان را تبدیل به فضایی بسیار خطرناک کرده است.

وی افزود: آلودگی هوا فقیر و غنی نمی‌شناسد و ورود ریزگردها از دو کانون حوالی اصفهان و خارج از کشور که در طی خشکسالی های متوالی صورت گرفته است، شرایط را به سمت نابودی اصفهان سوق می‌دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شهر اصفهان بیماری زایی خاموشی در حال اتفاق افتادن است و دستگاه‌ها، نهادهای مردمی و عموم مردم باید برای مقابله با این آلودگی‌ها بسیج شوند.

معین اضافه کرد: اصفهانی که در تابستان با مشکل ریزگردها و در زمستان با آلودگی خودروها و مراکز صنعتی دست و پنجه نرم می‌کند تبدیل به یک اتاق گاز شده و این آلودگی سالانه زندگی هزاران نفر را به صورت خاموش تهدید می کند و موجب مرگ پنهان می‌شود.

وی ادامه داد: برداشت‌های غیرقانونی از رودخانه زاینده رود به خصوص در بالادست که از گذشته وجود داشته و همچنان اتفاق می افتد گاهی موجب جشن و پایکوبی در بالادست می‌شود؛ این جشن‌ها در واقع جشن نابودی مهم ترین منبع آب جاری مرکز کشور است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: طرح تغییر ساعات کاری مدارس، ادارات و شرکت‌ها در صورت بررسی کارشناسی و رفع کاستی‌ها می‌تواند مشکل آلودگی را تا حدود بسیاری مرتفع کند. لازم به ذکر است این طرح قبل‌تر در کشورهای بسیاری اجرا شده و موفق بوده است.

معین خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول چند دهه گذشته با یک اشتباه بزرگ مدیریتی ظرفیت عظیم میراث فرهنگی اصفهان نادیده گرفته شده و به اشتباه این استان را به یک منطقه صنعتی تبدیل کرد اما زمان آن رسیده که این مسیر را بازگردیم و به توان واقعی اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی رجوع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha