دکتر مهرداد حق ازلی در برنامه "گفت وگوی علمی" رادیو گفت وگو مهمترین مسئله مربوط به بیماری سرطان را مرحله پیشرفت بیماری دانست و عنوان داشت: مرحله بیماری تعیین کننده نوع و شیوه استفاده از روش های درمانی است. در هر صورت بر اساس تشخیصی که داده می شود باید با توجه به مرحله بیماری از یکی از شیوه های درمانی استفاده شود.

مرحله بیماری تعیین کننده نوع و شیوه استفاده از روش های درمانی است

سلامت نیوز:دکتر مهرداد حق ازلی در برنامه "گفت وگوی علمی" رادیو گفت وگو مهمترین مسئله مربوط به بیماری سرطان را مرحله پیشرفت بیماری دانست و عنوان داشت: مرحله بیماری تعیین کننده نوع و شیوه استفاده از روش های درمانی است. در هر صورت بر اساس تشخیصی که داده می شود باید با توجه به مرحله بیماری از یکی از شیوه های درمانی استفاده شود.

به گزارش سلامت نیو برنامه "گفت وگوی علمی" با موضوع (سرطان و راه های مبارزه با آن) و با حضور دکتر مهرداد حق ازلی فوق تخصص گوارش روانه آنتن شد.
دکتر حق ازلی با بیان اینکه بعد از تشخیص سرطان باید اقداماتی انجام شود، به ذکر آنها پرداخت و گفت: این اقدامات جراحی، استفاده از داروهایی که اصطلاحاً به آنها شیمی درمانی گفته می شود، استفاده از رادیو تراپی و اشعه هایی که سلول های بدخیم را کنترل می کنند است. به تازگی نیز عواملی که ما آنها را ایمونولوژی می دانیم نیز در درمان سرطان استفاده می شوند. 


وی خاطرنشان ساخت: درمان سرطان بیشتر از طریق شیمی درمانی، رادیو تراپی، جراحی و استفاده از ایمونوتراپی انجام می شود. عوامل دیگری نیز در درمان سرطان مانند استفاده از آنتی بیوتیک ها،  داروهای ضد درد و واکسن ها، موثر هستند. حدود 40 الی  60 درصد از کل سرطان های بدن در هنگام درمان، یک بار نیاز به جراحی پیدا می کنند؛ 45 درصد از سرطان ها نیاز به رادیو تراپی پیدا می کنند و حدود 60 درصد از سرطان ها نیز نیاز به شیمی درمانی خواهند داشت. حدود 10 درصد از سرطان ها نیاز به درمان جدید ایمونولوژیک دارند. همانطور که بیان شد اعداد بیش از صد در صد هستند که نشان می دهد برای درمان بعضی از سرطان ها، از هر سه روش استفاده می شود و این باعث می شود یک سلول سرطانی در موضع اولیه یا خارج از آن از بین برود.


این فوق تخصص گوارش مهمترین مسئله مربوط به بیماری سرطان را مرحله پیشرفت بیماری دانست و عنوان داشت: مرحله بیماری تعیین کننده نوع و شیوه استفاده از روش های درمانی است. در هر صورت بر اساس تشخیصی که داده می شود باید با توجه به مرحله بیماری از یکی از شیوه های درمانی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha