عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها را ناشی از اجرای طرح تحول سلامت دانست و گفت: طرح تحول سلامت با افزایش تعرفه و کاهش فرانشیز علت بدهی بیمه‌ها و در نتیجه کمبود نقدینگی بیمارستان‌هاست.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها را ناشی از اجرای طرح تحول سلامت دانست و گفت: طرح تحول سلامت با افزایش تعرفه و کاهش فرانشیز علت بدهی بیمه‌ها و در نتیجه کمبود نقدینگی بیمارستان‌هاست.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،  علیرضا گچ‌کوبان با بیان اینکه پرداختی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر اساس پرداخت نظام نوین انجام می‌شود، اظهار کرد: از این‌ رو نسبت به پرداخت معوقات نسبتاً وضعیت مناسبی داریم به‌نحوی که دانشگاه کارانه‌ها را تا اردیبهشت‌ماه و اضافه‌کار را تا تیرماه پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده پرداختی‌های این دانشگاه هم از شهریورماه براساس طرح قاصدک(مبتنی بر عملکرد) محاسبه و پرداخت شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیمه‌ها به‌لحاظ بدهی به بیمارستان‌ها ۸ تا ۹ ماه عقب هستند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز با اشاره به اینکه هنوز اختلاف پرداختی چندین برابری پزشک و پرستار وجود دارد، افزود: چون هنوز ۶۰ درصد و ۲۷.۵ درصد (ظاهراً) پرداختی انجام می‌شود و در بهترین شرایط اختلاف دریافتی پزشک و پرستار ۲ تا ۳ برابر است.

گچ‌کوبان یادآور شد: به‌عنوان مثال کارانه من در بخش جراحی قلب ماهانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان اما برای یک متخصص با اختلاف ۳۰ تا ۴۰ برابری ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha