سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 194447

یک کارشناس تغذیه گفت: جهت ذخیره‌سازی موادغذایی لازم به منظور آمادگی برای رشد سریع دوران بلوغ، تغذیه مناسب در دوران مدرسه نیاز است.

نقش تغذیه در بلوغ فکری کودکان

سلامت نیوز:یک کارشناس تغذیه گفت: جهت ذخیره‌سازی موادغذایی لازم به منظور آمادگی برای رشد سریع دوران بلوغ، تغذیه مناسب در دوران مدرسه نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سوری راغبی  اظهار کرد: تغذیه مناسب، نقش مهمی در رشد و تکامل کودکان ایفا می‌کند. تامین مواد سازنده برای رشد، تأمین انرژی موردنیاز برای انجام فعالیت‌های جسمی و فکری و کمک به حفظ مقاومت در برابر عفونت‌ها، اهمیت تغذیه در کودکان مدرسه‌ای را دو چندان می‌کند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: خوردن صبحانه باعث برآورده شدن نیازهای تغذیه‌ای کودک در طول روز می‌شود که نتیجه آن کنترل وزن و سطح کلسترول خون است. کودکانی که صبحانه می‌خورند، کمتر دچار دل درد و ناراحتی‌های دیگر شده و در طول روز می‌توانند برنامه غذایی بهتری را ادامه دهند.

وی بیان کرد: بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خورند، اغلب در طول روز به خوردن غذاهای پرچرب که از نظر غذایی کم ارزش و بی‌ارزش هستند، روی می‌آورند. بر همین اساس والدین باید به تغذیه کودکان در این دوران اهمیت بیشتری دهند. با تغذیه مناسب می‌توان از بروز بیماری‌های زودهنگام جلوگیری کرد و خطر مشکلات سلامتی را در آینده کاهش داد.

راغبی، با اشاره به اینکه خوردن غذا در حین ورزش به حفظ تعادل حرارت بدن و ثبات قندخون کمک می‌کند، یادآور شد: آموزش تغذیه باید در برنامه‌های سلامتی کودکان گنجانده شود تا او به اهمیت مواد مغذی پی برد.

وی با بیان اینکه کودکان باید درباره ارتباط بین سلامت و تغذیه آگاهی پیدا کنند، گفت: از لحاظ روحی و روانی لازم است بدانیم وسایل و مکان تغذیه کودک باید متناسب با سن و روحیه او باشد تا هنگام غذاخوردن، احساس لذت و آرامش کند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه میز ‌و وسایل غذاخوردن باید راحت، جذاب و از لحاظ اندازه و شکل مناسب کودکان باشد، افزود: با کمک وسایل غذاخوری که شکلی نو و جذاب برای کودک دارند، کودک به غذاخوردن ترغیب می‌شود.

راغبی خاطر نشان کرد: خوب رشد کردن در کودکان به مواد غذایی بستگی دارد که وی مصرف می‌کند. مواد غذایی مصرفی در دوران کودکی، تاثیر خود را در دوره‌های بعدی زندگی نشان می‌دهد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha