یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 19446

حققان می گویند که چین با یک اپیدمی دیابت روبروست به طوری که تقریبا 10 درصد بزرگسالان آن مبتلا به این بیماری هستند و بیشتر موارد هم به لحاظ طبی تشخیص داده نمی شود.

چین با 'اپیدمی دیابت' روبروست
براساس تحقیق تازه ای که نتایج آن در "نشریه علوم پزشکی نیوانگلند" چاپ شده است، آزمایش ها نشان داد که دیابت در این کشور شایع تر از آن است که تصور می شد.

این ارقام حاکی است که در چین حدود 90 میلیون نفر دیابت دارند که بسیار بیش از هند است.

محققان گفتند که شهرنشینی، تغییر رژیم غذایی و تحرک کمتر که همگی از ابعاد رشد اقتصادی هستند به سلامت مردم آسیب رسانده است.

به گفته محققان آزمایش های دقیق تازه حاکیست که بیش از 92 میلیون بزرگسال چینی دیابت دارند و علائم اولیه بیماری در نزدیک به 150 میلیون نفر دیگر نیز دیده می شود.

خبرنگاران می گویند که این وضع یک مشکل عمده در زمینه بهداشت عمومی پیش روی مقام های پکن می گذارد زیرا دیابت یک عامل عمده در امراضی مانند بیماری قلبی است.

یانگ ونیینگ یکی از 20 نویسنده این گزارش که رئیس بخش غدد داخلی در "بیمارستان دوستی چین و ژاپن" در پکن است گفت: "در 10 سال گذشته، با رشد سریع اقتصاد کشور و بالا رفتن استاندارد زندگی مردم، عادات روزمره تغییر کرده است."

او به خبرگزاری فرانسه گفت: "توسعه اقتصادی چین باعث تغییر از وضعیتی که در آن غذای کافی برای خوردن نبود، یعنی از فقر، به داشتن غذای کافی و لباس گرم و تحرک جسمی خیلی کمتر شده است."

مایکل بریستو خبرنگار بی بی سی در پکن می گوید که آمریکا درصد مشابهی از مبتلایان را دارد، اما چین با توجه به جمعیت عظیمش بیش از هر کشور دیگری مبتلا به دیابت دارد.

مطالعه چین براساس نمونه ای از بیش از 46 هزار بزرگسال 20 ساله به بالا از 14 استان و ناحیه شهری انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha