دبیرسیزدهمین کنگره بین الملی ام اس با بیان اینکه ام اس نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا رو به افزایش است و هنوز دلیل آن مشخص نیست، گفت:کمبود ویتامین D، افزایش استعمال سیگار و قلیان و تغذیه ناسالم از جمله عواملی هستند که نقش مهمی درابتلا به این بیماری دارند.

چه عواملی سبب ابتلا به بیماری ام اس می شود

سلامت نیوز: دبیرسیزدهمین کنگره بین الملی ام اس با بیان اینکه ام اس نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا رو به افزایش است و هنوز دلیل آن مشخص نیست، گفت:کمبود ویتامین D، افزایش استعمال سیگار و قلیان و تغذیه ناسالم از جمله عواملی هستند که نقش مهمی درابتلا به این بیماری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر عبدالرضا ناصرمقدسی افزود: حدود 80 هزار ایرانی مبتلا به ام اس هستند و در 20 سال اخیر سیر صعودی ابتلا به این بیماری را داشتیم که البته این موضوع همسو با سایر کشورهای جهان است.


وی با اشاره به اینکه این بیماری بیشتر جوانان را درگیر می کند، گفت: با افزایش آگاهی و اطلاعات صحیح و بموقع می توان از شیوع این بیماری کاست.
ناصرمقدسی اظهار کرد: هرچند آمار دقیقی از مبتلایان در استان های مختلف وجود ندارد اما براساس اطلاعات جمع آوری شده، بیشترین تعداد بیماران در استان های تهران و اصفهان وجود دارند.
وی برلزوم شناسایی دقیق بیماران در تمامی استان ها تاکید کرد و از متولیان این حوزه تقاضا کرد که تدابیر و برنامه ریزی لازم را برای جمع آوری آمار دقیق از بیماران فراهم کنند.

** برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس در تهران
ناصرمقدسی اظهار کرد که سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس در ایران از 19 تا 21 آبان ماه با حضور محققان داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
وی به استقبال مناسب محققان و صاحب نظران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: حدود 10 مدعو خارجی از کشورها انگلیس، آمریکا، ترکیه، لبنان و آلمان در این کنگره حضور خواهند یافت .


دبیر سیزدهمین کنگره بین الملی ام اس ایران، انتقال تجربیات، بیان آخرین دستاوردهای علمی و ارائه تازه ترین یافته های علمی از مهمترین اهداف این کنگره اعلام کرد و گفت:ارتقاء سطح دانش پزشکان برای ارائه خدمات بهتر به بیماران از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
وی برلزوم اهمیت ارتقا آگاهی نسبت به بیماری، داروها، عوارض آنها تاکید کرد و افزود: در این کنگره سه روزه سعی شده تا حد امکان به موضوعانی مانند داروهای جدید، روان پزشکی، فیزیوتراپی و ورزش های مناسب بیماران پرداخته شود.


ناصر مقدسی بیان کرد: نقش فاکتورهای محیطی در ام اس، ژنتیک و ایمونولوژی در ام اس، پاتوفیزیولوژی، بیولوژی و علوم پایه پزشکی در ام اس، تغذیه و حاملگی در ام اس، توانبخشی و نوروسایکولوژی و ام اس و تشخیص ام اس از جمله محورهای این کنگره است.


وی، درمان ام اس، اپیدمیولوژی و نقش آن در کنترل بیماری ام اس، پرستاری در ام اس، دارو های ام اس و زندگی و ام اس از دیگر محورهای این کنگره اعلام کرده است.
ناصرمقدسی به برگزار کارکاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: دو کارگاه آموزشی شامل تزریق بوتاکس برای بیماران مبتلا به ام اس و عوارض داروی تای سابری برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha