سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 194519

عضو انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به اینکه فضای مجازی و برخی از داروخانه ها به محلی برای تبلیغ و مشاوره های درمانی پوست و مو تبدیل شده است؛ هشدار داد.

داروخانه محل تبلیغ و مشاوره های پوست و مو نیست

سلامت نیوز:عضو انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به اینکه فضای مجازی و برخی از داروخانه ها به محلی برای تبلیغ و مشاوره های درمانی پوست و مو تبدیل شده است؛ هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست با اشاره به اینکه امروزه با ایجاد شبكه های اجتماعی به خصوص در تلفن های همراه، حجم وسیعی از اطلاعات از طریق گپ گاه(چت روم) و كانال‌ها به مخاطبان ارائه می شود، گفت: گردانندگان بسیاری از این فضاها نه تنها پزشك نیستند، بلكه هیچ سررشته ای هم در زمینه های پزشكی و سلامت ندارند و از این فرصت فقط برای سوداگری استفاده می كنند.

وی با بیان اینکه نظارتی بر روی محتوای ارسال شده در این نوع فضاها که اقدام به ارائه تبلیغات و مشاوره های پزشکی به ویژه در حوزه تخصصی پوست و مو می کنند، نیست، افزود: فضای تبلیغاتی جامعه پزشکی مجله های علمی مختص این جامعه است که چارچوب آن با اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان نظام پزشکی مشخص است.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران تصریح کرد: بطور کلی تبلیغات علاوه بر جذابیت برای مخاطب، می توانند بسیار ترغیب کننده هم باشند به ویژه اگر از مجاری قانونی آن انجام نشوند که برای جذب مخاطب بیشتر به هر ترفندی برای فروش محصول خود دست می زنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا داروخانه ها مجاز به تبلیغ و ارائه مشاوره در حوزه پوست و مو به مراجعه کنندگان هستند، اظهار کرد: انجام این کار غیرقانونی است و بازرسان وزارت بهداشت نیز به چند داروخانه که اقدام به چنین کاری کرده اند، اخطار داده و خود انجمن داروسازان ایران نیز نسبت به این مسئله شاکی است زیرا وجهه داروسازان را زیر سوال می برد.

به گفته مژدهی آذر داروخانه ها حق ندارند غیر از داروهای OTC(بدون نسخه) که لیست آنها کاملا مشخص است، هیچ دارویی را بدون نسخه پزشک و متخصص مربوطه به مراجعه کنندگان ارائه دهند و داروهای حوزه پوست و مو نیز از این امر مستثنی نیستند.

وی عدم آگاهی مردم را در تشخیص و مراجعه به متخصصین پوست برای دریافت خدمات درمانی لازم یکی از معضلاتی دانست که امروزه جامعه متخصصین پوست با آن مواجه است و تصریح کرد: مردم باید از طریق رسانه ها و آموزش های لازم اطلاعات کافی را برای تشخیص افراد متخصص از غیر متخصص پیدا کنند که برای این منظور انجمن متخصصین پوست ایران برای اطلاع رسانی همگانی و ارتقاء سطح آگاهی و معرفی افراد صلاحیت دار حوزه بیماری‌ها و مشکلات پوست، مو و زیبایی اطلاعیه ای را منتشر کرده است.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص جزییات این اطلاعیه بیان داشت : در بخشی از این اطلاعیه که مورد تایید اعضاء انجمن و ارگان‌های ذیربط است با توجه به تبلیغات گسترده و غیرواقعی در حوزه پوست و زیبایی از هموطنان خواسته شده هنگام انتخاب پزشک معالج خود به وجود کلمه «متخصص پوست» در مهر و سرنسخه وی دقت کرده و «شماره عضویت در انجمن متخصصین پوست ایران» و «درج لوگو(نشان) مخصوص انجمن روی سرنسخه و مهر» پزشک را نیز جهت تایید ملاحظه کنند.

مژدهی آذر یادآور شد: اسامی و محل فعالیت متخصصین پوست کشور درسایت انجمن متخصصین پوست ایران به نشانی www.irsod.net دردسترس عموم قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha