فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی موضوع محصولات تراریخته وارداتی و تولید ملی را بررسی کرد.

در تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی باید به امنیت غذایی و سلامت مردم توجه شود

سلامت نیوز:فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی موضوع محصولات تراریخته وارداتی و تولید ملی را بررسی کرد.

به گزارش سلام نیوز به نقل از ایسنا محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون در این نشست پس از گزارش نمایندگان عضو مرجع ملی ایمنی زیستی در خصوص وضعیت تولید محصولات تراریخته کشور، گفت: مجلس شورای اسلامی بر روی امنیت غذایی و سلامت مردم بسیار حساس است و نگاه صرفا علمی به ملزومات مهم و اساسی را نگاهی تک بعدی و دور از واقعیت می‌داند.


وی گفت: در خصوص توسعه تولید محصولات تراریخته ملی باید امنیت غذایی و سلامت مردم تواما مورد توجه باشد و دستگاه‌های متولی و مسئول  تمامی استانداردهای فنی بین‌المللی و  داخلی را مد نظر داشته و بر آن به صورت کامل، منظم و دقیق نظارت داشته باشند.


رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت که مباحث تخصصی مطروحه در این حوزه باید در مجامع علمی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن توسعه و ترویج بیوتکنولوژی همراه با ملاحظات زیست محیطی باشد.


تابش با تاکید بر اینکه نباید در برنامه ریزی‌ها امنیت غذایی و ذهنی مردم مخدوش شود تاکید کرد  که سازمان حفاظت محیط زیست ضمن نظارت دقیق و کامل اجازه ندهد افراد سود جو به واسطه پیگیری‌ منافع شخصی خود مانع از اجرای قانون تولید ملی محصولات تراریخته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha