گزارشات مختلفی از کشورهای مختلف دال بر موج جدیدی از ابتلا به آنفلوآنزای نوع A در روزهای اخیر منتشر شده است که بسیاری از این گزارشات از شیوع مجدد این بیماری در کشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا حکایت دارند.

این گزارشات حاکی از آن است که در مدرسه ای واقع در "سلانگر" یکی از 13 ایالت کشور مالزی تست آنفلوآنزای 59 دانش آموز مثبت بوده است که از این تعداد 35 مورد بهبود یافته اند.

از سویی دیگر بین روزهای 21 تا 27 مارس 83 مورد بیماری در ایالات سلانگر، مالاکا و ترینگانوی مالزی تائید شده اند.

همچنین وزارت بهداشت مالزی اعلام کرد که در ایالت "پراک" نیز 26 مورد ابتلا به آنفلوآنزای نوع A از ماه ژانویه تا مارس سال جاری میلادی به ثبت شده است.

در ایالت پراک مالزی در سال گذشته 801 مورد ابتلا به بیماری و 8 مورد مرگ به ثبت رسیده بود.

این وزارتخانه روز سه شنبه اعلام کرد که یک زن باردار 29 ساله به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای نوع A به بیمارستانی واقع در "مالاکا" منتقل شده بود که پزشکان موفق شدند جنین این زن را نجات دهند اما خود وی در اثر پیشرفت بیماری جان باخت.

به علاوه یک مرد 54 ساله مبتلا به دیابت نیز در همان بیمارستان جان خود را از دست داد. به این ترتیب در واپسین روزهای ماه مارس دو مورد مرگ و 83 مورد ابتلا به بیماری در مالزی به ثبت رسید.

تازه ترین گزارش وزارت بهداشت چین نیز که روز جمعه منتشر شد تائید می کند که در ماه مارس در مجموع 429 مورد ابتلا به آنفلوآنزای نوع A تائید شده است که از این تعداد 70 مورد در بیمارستان بستری شده اند.

این درحالی است که تنها تاکنون بیش از 94 میلیون شهروند چینی در مقابل این آنفلوآنزا واکسینه شده اند.

به گزارش مهر، همزمان با اعلام اخباری مبنی بر شیوع دوباره آنفلوآنزای نوع A در ماه مارس کمیته ای از کارشناسان مستقل از ماه آینده اقدامات سازمان جهانی بهداشت و کشورهایی را که از ژوئن 2009 با اپیدمی در سطح بالا مواجه بودند مورد ارزیابی قرار می دهد.

در این خصوص "کیجی فوکودا" مشاور ویژه سازمان جهانی بهداشت در اپیدمی آنفلوآنزا توضیح داد: "این ارزیابیها به بررسی اقدامات این سازمان بین المللی در آماده سازی و پاسخگویی به اپیدمی می پردازند. این کمیته از 29 کارشناس مستقل تشکیل شده است که برای اولین بار از 12 تا 14 آوریل جلسات خود را برگزار می کنند. گزارش اولیه بررسیهای این کمیته در ماه می به اطلاع "مارگارت چان" دبیر کل سازمان بهداشت جهانی می رسد و گزارش نهایی در سال 2011 منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha