دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 19455

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وضعیت سلامت شهرنشینان کشور را به لحاظ وجود معضلاتی همچون آلودگی هوا و ترافیک نامطلوب توصیف کرد و گفت: این وضعیت در حومه شهرها به مراتب اسفبارتر است.

دکتر علی رضا مرندی پیرامون شعار هفته سلامت تحت عنوان "شهرنشینی و سلامت" به خبرنگار مهر گفت: سلامت شامل ابعاد گوناگونی است که متاسفانه شهرهای کشور در بحث رفاه اجتماعی وضع مطلوبی ندارند.

هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین سال 89 با شعار "شهرنشینی و سلامت" در سراسر کشور برگزار می­شود.

مرندی با اشاره به آلودگی هوا، ترافیک و... در شهرهای بزرگ کشور، افزود: اگر نتوانیم این مسائل را حل کنیم، روز به روز وضعیت برای زندگی سالم در شهرها بدتر می شود.

پیش از این دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتگو با مهر، از تمرکز مراکز درمانی و بهداشتی مجهز و پیشرفته کشور در تهران و مراکز استانها خبر داده و گفته بود که در شهرهای دورافتاده کشور دسترسی به پزشک متخصص و مجرب و همچنین مراکز درمانی خوب وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به معضلاتی که شهرهای بزرگ را تهدید می کند، گفت: این معضلات در بروز و تشدید انواع بیماریها موثر است و به نظر می رسد که شهرداریها و دولت می بایست با شدت بیشتری به رفع این مشکلات و معضلات بپردازند.

مرندی همچنین به وضعیت اسفبار ساکنان حومه و حاشیه شهرها اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین کار برای ارتقای سلامت شهروندان، توسعه و گسترش شبکه بهداشت در جامعه است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تنها راه عادلانه کردن توزیع امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی در کشور، اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده است که در قالب شبکه بهداشت تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha