رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: پس از برگزاری جلسه با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل کمیته پیگیری و پیشگیری آسیب های اجتماعی در مجلس مطرح شد.

سلامت نیوز: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: پس از برگزاری جلسه با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل کمیته پیگیری و پیشگیری آسیب های اجتماعی در مجلس مطرح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فاطمه دانشور  گفت: با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی در شهرهای بزرگ بویژه شهر تهران باید ساز و کاری فراهم شود تا از گسترش آسیب ها در کلانشهرها جلوگیری شود.

وی افزود: پیشگیری نکردن از آسیب های ا جتماعی سبب افزایش آسیبها شده و خطرات جدی تری را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به کودک آزاری ، فروش کودک و افزایش تعداد زنان معتاد تصریح کرد: در این زمینه جلساتی را با سازمان‌های مردم نهاد برگزار کردیم و مسئولان این سازمانها نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی مقابله با آسیبهای اجتماعی را مطرح کردند.

دانشور از افزایش نرخ آسیب های اجتماعی خبر داد و خاطر نشان کرد: متاسفانه قوانین متناسب و مناسبی درحوزه آسیبهای ا جتماعی وجود ندارد و به همین خاطر هر روز شاهد افزایش آسیبها در شهرهای بزرگ بویژه شهر تهران هستیم.

وی ادامه داد: باید قوانین موجود اصلاح شده تا دربحث رسیدگی به نیازمندان قدمهای جدی تری برداشته شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران خواستار تقویت سازمان بهزیستی و ارتقا جایگاه این سازمان دولتی شد و اذعان کرد: متاسفانه سازمان بهزیستی کشور به دلیل عدم جذب نیروی انسانی نمی تواند در بحث کاهش آسیب های اجتماعی عملکرد موفقی داشته و در بسیاری از موارد شاهد اقدامات مفید این سازمان نیستیم.

دانشور افزود: سازمان بهزیستی در بحث کودک های بازمانده از تحصیل نیز نتوانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد و هرروز شاهد افزایش تعداد این کودکان درسطح جامعه هستیم.

وی فراهم شدن شرایط جهت فرزندخواندگی کودکان حاضر در مراکز سازمان بهزیستی را یک الزام دانست و گفت: در حال حاضر به دلیل ضعف قوانین تعداد زیادی از کودکان بی سرپرست درمراکز سازمان بهزیستی کشور حضور داشته که لازم است شرایط برای فرزند خواندگی این کودکان فراهم شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha