18 تا 24 فروردین ماه به عنوان هفته جهانی سلامت نامگذاری شده که به همین مناسبت اداره کل سلامت شهرداری تهران برنامه های متنوعی را با محوریت سلامت شهری و شهروندی برگزار می کند.

محمد مهدی گلمکانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت از برنامه های متنوعی در مناطق 22 گانه خبر داد و گفت: 18 تا 24 فروردین ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که به همین مناسبت این اداره کل با همکاری ادارات سلامت مناطق 22 گانه برنامه های متنوعی با محوریت سلامت شهری و شهروندی برگزار می کند.
وی افزود: اداره کل سلامت شهرداری تهران در هفته سلامت با همکاری سازمان های درگیر حوزه سلامت مثل مراکز بهداشتی درمانی، NGO های مستقر در سطح منطقه، نیروهای سلامت یار و همچنین ادارات مرتبط با سلامت از جمله سازمان ورزش، بازیافت، آتش نشانی در سطح مناطق 22 گانه پایگاههای سلامت دایر خواهد کرد که به ارائه خدمات به شهروندان هر منطقه در طول هفته سلامت خواهند پرداخت.
 
مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برپایی 10 پایگاه ویژه معاینه ریه و مشاوره ترک سیگار رایگان در این هفته تصریح کرد: این پایگاههای در یکی از خانه های سلامت مناطق 2، 4، 6، 9، 12، 13،15،17،20 و 22 مستقر می شود که یک فوق تخصص ریه و یک نفر پرستار به ارزیابی و معاینه رایگان می پردازند و مشاوره رایگان برای ترک سیگار نیز انجام می شود.
 
گلمکانی برگزاری 22 همایش ویژه منطقه ای در 22 منطقه با موضوع سلامت و شهرنشینی را از دیگر برنامه های هفته سلامت برشمرد و ادامه داد: در این هفته نمایشهای میدانی در سطح مناطق 22 گانه به منظور آموزش شهروندان در اماکن عمومی با محوریت سلامت شهری و شهروندی اجرا می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اجرای دوره های آموزشی ویژه با موضوع سلامت شهرنشینی در سطح خانه های سلامت، مساجد، مدارس و اماکن عمومی نیز برای این هفته پیش بینی شده است.
 
مدیر کل سلامت شهرداری تهران از افتتاح خانه های سلامت و اسباب بازی در این هفته خبر داد و اضافه کرد: هشتمین مرکز آموزش مهارتهای رفتاری کودکان و نوجوانان تحت عنوان فرآموز در منطقه 19 افتتاح خواهد شد.
 
گلمکانی با اشاره به برگزاری تورهای تفریحی آموزشی ویژه کانونهای اجتماعی منطقه از قبیل کانون سالمندی و کانون مادر و کودک در هفته سلامت گفت: برنامه های فرهنگی ورزشی از قبیل مسابقات نقاشی، مقاله نویسی، روزنامه دیواری، مسابقات ورزشی مختلف و کوهپیمایی از جمله برنامه های نمادینی است که به مناسبت هفته سلامت برگزار خواهد شد.
 
وی نواختن زنگ سلامت با حضور مدیران شهری منطقه در سطح مدارس مناطق 22 گانه، استقرار پایگاه اهدای خون در برخی از مناطق از جمله 5، 4، 6، 7، 11و 14، برگزاری جشنواره غذا در برخی از مناطق، تهیه و توزیع اقلام آموزشی نظیر لوح فشرده، بروشور، کتابچه در سطح پایگاههای سلامت و اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی در سطح مناطق 22 گانه را از دیگر برنامه های شهرداری تهران در هفته جهانی سلامت عنوان کرد.
 
به گفته مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این هفته از تلاشگران حوزه سلامت شهری در هر منطقه با حضور مدیران ارشد شهری منطقه تقدیر می شود.
 
گلمکانی با اشاره به برگزاری همایش ملی مدیریت سلامت شهری در اردیبهشت ماه سال جاری ابراز امیدواری کرد: با توجه به  شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان "سلامت شهر و شهرنشینی" در نظر داریم گامهای موثرتری در ارتقای سلامت شهروندان با اجرای برنامه های متعدد در ابعاد مختلف سلامت با همکاری واحدهای همکار در شهرداری تهران و سازمان ها و نهادهای ذیربط برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha