چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 194603

محققان برزیلی در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره زنگ زدن مزمن گوش یا وزوز گوش دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که اسپری‌کردن هورمون اکسی‌توسین در بینی می‌تواند وزوز گوش را تسکین دهد.

چرا گوش‌مان زنگ می‌زند؟

سلامت نیوز: محققان برزیلی در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره زنگ زدن مزمن گوش یا وزوز گوش دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که اسپری‌کردن هورمون اکسی‌توسین در بینی می‌تواند وزوز گوش را تسکین دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، محققان برزیلی در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره زنگ زدن مزمن گوش یا وزوز گوش دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که اسپری‌کردن هورمون اکسی‌توسین در بینی می‌تواند وزوز گوش را تسکین دهد. گزارشی از این مطالعه در آخرین نشست آکادمی آمریکایی بیماری‌های گوش و حلق و بینی ارائه شده است.


محققان در این مطالعه، ۱۷ نفر از افراد مبتلا به وزوز گوش با میانگین سنی ۶۳ سال را به‌طور تصادفی انتخاب کردند. در ادامه از اسپری اکسی‌توسین یا دارونما (آب مقطر) برای آنان استفاده کردند تا تاثیر اکسی‌توسین را ارزیابی کنند. نتایج نهایی نشان دادند که وزوز گوش با استفاده از اسپری اکسی‌توسین تا حد زیادی تسکین می‌یابد.


دکتر آندریا آزودو، مسئول این مطالعه و از اعضای دانشگاه فدرال سائو پائولو، می‌گوید: «اکسی‌توسین طوری در مغز و گوش عمل می‌کند که می‌تواند به درمان وزوز گوش کمک کند و نقش امدادرسانی فوری داشته باشد».


به‌گفته این محقق، هنوز روشن نیست که چرا اکسی‌توسین می‌تواند وزوز گوش را تسکین دهد. با این‌حال، این تاثیر احتمالا به تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی دوپامین در مغز و وضعیت مایع موجود در گوش داخلی مرتبط است.
دکتر آزودو در ادامه اضافه می‌کند: «اگرچه استفاده از اکسی‌توسین بی‌خطر به نظر می‌رسد، اما اثرات آن در درازمدت هنوز روشن نیست. ما با هیچ گونه عوارض جانبی مواجه نشده‌ایم، اما برای تعیین کردن نقش دقیق اکسی‌توسین در درمان وزوز گوش به مطالعات گسترده‌تری نیاز داریم».

منبع:Web MD

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha