رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسلامشهر از اجرای دومین مرحله از گشت مشترک شبانه با حضور نمایندگان ادارات و دادستانی در این شهرستان خبر داد.

فاضلاب مرکزی اسلامشهر تهدیدی جدی برای بهداشت عمومی

سلامت نیوز:رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسلامشهر از اجرای دومین مرحله از گشت مشترک شبانه با حضور  نمایندگان ادارات و دادستانی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران ولی اله محمدی با اعلام این خبر گفت : در راستای اجرای مصوبات جلسه کارگروه ستاد ساماندهی و انتظام فضاهای عمومی شهرستان، و همچنین به دنبال شکایت های متعدد پیرامون انتشار بوی آزاردهنده در نقاطی از شهرستان اسلامشهر به خصوص در منطقه واوان ، دومین مرحله از طرح گشت و پایش شبانه واحدهای صنعتی ، صنفی وخدماتی شهرستان اسلامشهر با همکاری نماینده دادستان شهرستان ، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرستان و  نمایندگی از دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان  و معاونت خدمات شهری شهرداری اسلامشهر،  شب گذشته انجام گردید.


وی در ادامه افزود: در جریان این گشت که از ساعات 22 آغاز گردید، ابتدا از محدوده رودخانه سالور و خروجی فاضلاب شرکت تولید فراورده های لبنی میهن ، بازدید به عمل آمد و در ادامه به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی  مرغداری ها و کشتارگاه های شهرستان ، از محل کشتارگاه بورچین و مرغداری ضرغامی نیز بازدید شد.
محمدی تصریح کرد: متاسفانه در زمان بازدید از این محل مشاهده شده به دلیل عدم اتخاذ تمهیدات  زیست محیطی و رعایت نکردن مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی  و پراکندگی لاشه و ضایعات مرغی در اطراف مرغداری مذکور ، بوی بسیار نامطبوعی در منطقه ایجاد شده که این موضوع ضمن آزار و اذیت شهروندان ، موجبات تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی و آلودگی خاک و هوا را به همراه داشته است.


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر ضمن اشاره به بازدید از کانال نواب و نیزارهای اطراف واوان گفت : متاسفانه به دلیل عدم تکمیل و بهره برداری از سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی شهرستان اسلامشهر و هدایت فاضلاب بهداشتی و صنعتی به منابع پذیرنده محیطی ضمن ایجاد بوی نامطبوع در منطقه ، بسیاری از کشاورزان از این فاضلاب جهت آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می کنند که این امر علاوه بر مشکلات زیست محیطی تهدید علیه بهداشت عمومی را نیز به دنبال دارد.


محمدی با اشاره به اینکه این اداره نسبت به صدور اخطاریه زیست محیطی به واحدهای شناسایی شده اقدام  و برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: برنامه گشت و پایش شبانه واحد های صنعتی شهرستان اسلامشهر در نیمه دوم سالجاری  به طور گسترده در برنامه کاری این اداره قرار داشته و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha