چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 194649

درست مثل عادت‌های ریشه‌دار، شایعات قدیمی که درزمینه پزشکی وجود دارند را نیز بسختی می‌توان تغییر داد.

شایعات پزشکی که نباید باورشان کنیم

سلامت نیوز: درست مثل عادت‌های ریشه‌دار، شایعات قدیمی که درزمینه پزشکی وجود دارند را نیز بسختی می‌توان تغییر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین ، اما شما می‌توانید بدون این که نگران باشید، برخی از این شایعات را که همچنان بر سر زبان‌ها هستند، باور نکنید.

مصرف ماهی در دوران بارداری مضر است: این طور نیست. ماهی‌های خاصی وجود دارند که زنان باردار باید از خوردن آنها خودداری کنند (مثل ماهی حسون)، اما زنان باردار می‌توانند بسیاری از انواع ماهی‌ها را بدون نگرانی مصرف کنند. مطالعه‌ای که بتازگی در American Journal of Epidemiology منتشر شد، نشان می‌دهد مصرف سه تا چهار وعده ماهی در هفته در دوران بارداری، با افزایش ضریب هوشی کودکان ارتباط دارد. پس همچنان از خوردن ماهی بجز ماهی‌های دارای جیوه زیاد مثل اره ماهی، کوسه ماهی، تاج ماهی و ماهی خال مخالی خودداری نکنید.

شکستن انگشتان، آرتروز می‌آورد: واقعیت این است که اگر شکستن انگشتان دردناک نباشد، انجام این کار ضرری ندارد. مطالعات نشان داده، احتمال ابتلا به آرتروز در کسانی که عادت دارند از این روش برای رفع خستگی انگشتان استفاده کنند، نسبت به افرادی که این عادت را ندارند، بیشتر نیست.

مصرف سویا در باروری اختلال ایجاد می‌کند: مطالعه درباره حیوانات نشان داده است؛ مصرف زیاد سویا به دلیل فیتواستروژن‌های موجود در آن می‌تواند بر باروری تاثیر بگذارد، اما شواهد معدودی می‌توان یافت که این تاثیر را در انسان‌ها نیز نشان بدهد. تحقیقات نشان می‌دهد، زنانی که بخش عمده پروتئین مورد نیاز خود را از سویا و مواد غذایی گیاهی دریافت می‌کنند، احتمال بروز مشکلات تخمک‌گذاری در آنها کمتر است.

مصرف ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند: مطالعات نشان می‌دهد، مصرف این ویتامین فقط می‌تواند از شدت و طول مدت سرماخوردگی بکاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha