دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 19469

تحقیقات جدید بر روی امکان پیش بینی افکار افراد مختلف با کمک دنبال کردن مسیر نگاه آنها نشان می دهد چشم ها واقعا دریچه ای بر روی روح انسان هستند.

دانشمندان باور دارند یک نگاه گذرا به سمت چپ یا راست، بالا یا پایین به راحتی می تواند آنچه در ذهن فرد می گذرا را آشکار کند. در مطالعه ای جدید که توسط دانشمندان دانشگاه ملبورن انجام گرفته است از داوطلبان خواسته شد به یکسری از اعداد از یک تا 30 فکر کرده و به صورت نامنظم آنها را به زبان آورند.

طی این فرایند دانشمندان حرکات چشم افراد را به ثبت رسانده و الگویی از آن به وجود آوردند که بر اساس آن می توان با اطمینان عددی که فرد قصد بیان آن را دارد پیش بینی کرد.

این یافته نشان می دهد هنر خواندن ذهن افراد را می توان بر اساس بررسی حرکات صورت فرد نیز به دست آورد. به گفته دانشمندان چشمها نه تنها امکان دیدن جهان اطراف را برای انسانها به وجود می آورند بلکه دریچه ای را بر روی فعالیتهای ذهنی افراد باز می کنند.

طی این مطالعات حتی کوچکترین جزئیات حرکات چشم داوطلبان در هنگام تفکر و به زبان آوردن یک عدد خاص به ثبت رسید که بر اساس آن در صورتی که چشم اندکی به سمت چپ و پایین متمایل شود، عدد بعدی که داوطلب قصد گفتن آن را دارد در دسته عددهای کوچک قرار داشته و در صورتی که چشم به سمت راست و بالا حرکت کند، عددهای بزرگتر بیان خواهند شد.

دقت پیشگویی اعداد قبل از داوطلبان با استفاده از این شیوه 60 درصد بوده است. به گفته دانشمندان افراد شرکت کننده در این مطالعه اعداد را در خطی متوالی به خاطر می سپارند و زمانی که به این اعداد فکر می کنند کد آنها را در فضای خالی مجسم کرده و می بینند در این تجسم اعداد کوچکتر در سمت چپ و اعداد بزرگتر در سمت راست جا دارند.

بر اساس گزارش تلگراف، دانشمندان معتقدند برخلاف اینکه گذشتگان بر این باور بودند این چشمها هستند که به عقل خیانت می کنند، این مطالعه توانسته است ارتباط پیچیده میان فرایند انتزاعی تفکر، فعالیتهای بدن و محیط اطراف انسان را به خوبی آشکار سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha