رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران گفت:با توجه بیشتر مسئولان به ویژه مدیران وزارت بهداشت ازمهاجرت نخبه های رادیولوژی كشور جلوگیری شود.

وزارت بهداشت جلوی مهاجرت نخبگان رادیولوژی را بگیرد

سلامت نیوز: رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران گفت:با توجه بیشتر مسئولان به ویژه مدیران وزارت بهداشت ازمهاجرت نخبه های رادیولوژی كشور جلوگیری شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از میزان، هادی رکنی یزدی، رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران تغییر نگرش و رفتاروزارت بهداشت نسبت به رادیولوژیست‌ها را مانع فرار مغزها در آینده  دانست و گفت: طی سال‌های اخیر نخبه‌ترین پزشکان وارد رشته رادیولوژی می‌شوند اگر به فكر پیشرفت كشور هستیم، باید ایران را به جذاب ترین كشور برای نخبگان تبدیل كنیم.
 
وی افزود: این افراد پس از مهاجرت به لحاظ علمی به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا می‌کنند اما متاسفانه کشور از دانش و علم آنها محروم می‌شود.
 
 ركنی  در ادامه یادآور شد: به دلیل گران بودن تجهیزات رادیولوژی واستهلاك بالا به خصوص دستگاه‌های تشخیص سرطان پستان جدیدترین تکنولوژی‌های این حوزه به دلیل به صرفه نبودن اقتصادی وارد کشور نمی‌شود و از طرفی چون وزارت بهداشت برای این اقدامات تشخیصی تعرفه‌های اندکی را تعیین کرده است سرمایه گذران نیز رغبتی به واردات جدیدترین دستگاه‌ها ندارند و نتیجه نهایی ان افت خدمت رسانی به بیماران است این هم مساله اساسی همه همكاران رادیولوژیست است و همكاران زحمتكش ما در بیمارستان امام كه بنده از نزدیك شاهد زحمات زیاد انها هستم به شدت از این مساله در رنج هستند دستگاهها بسیار فرسوده است كه باعث خطاهای تشخیصی و درمانی می شود.
 
رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: اما به لحاظ علمی رادیولوژیست‌های ایران در جایگاه مناسبی قرار دارند اما باید تلاش‌های علمی و تحقیقاتی را در این حوزه افزایش داد.
 
ركنی یزدی استاد رادیولوژی دانشگاه تهران و  بیمارستان امام(ره) یادآور شد: در تمام حوزه‌های پزشکی ایران پیشرفت‌های مناسبی داشته که حتی قابل رقابت با سایر کشورها است که اگر وزارت بهداشت حمایت‌های خود را نسبت به جامعه پزشكان كه تنها امیدشان و خانه اشان وزارت بهداشت است‌ را افزایش دهد، می‌توان به پیشرفت‌های بیشتری هم دست پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha