معاون اول رئیس جمهوری بر نقش ویژه جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران و حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور تاکید کرد.

ریزگردها برای کشور بحران شده است

سلامت نیوز:معاون اول رئیس جمهوری بر نقش ویژه جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران و حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در مراسم رونمایی از بالگردهای جدید امدادی خطاب به نیروهای هلال احمر گفت: کار شما بسیار مهم است در مواقعی که انسان های گرفتار نیازمند کسی هستند به کمک آنها می روید.

وی از نیروهای هلال احمر به عنوان اولین گروه حاضر در صحنه حوادث و سوانح نام برد و گفت: مردم و مسئولان قدردان خدمات و زحمات هلال احمر هستند.

معاون اول رئیس جمهوری با بان این مطلب که ایران به عنوان کشوری که با حوادث و سوانح طبیعی زیادی مواجه است، افزود: ما در معرض آسیب ها و بحران های طبیعی زیادی قرار داریم، به طوری که سالی نیست که سیل و زلزله در کشور نداشته باشیم.

جهانگیری ادامه داد: اخیرا ریزگردها نیز به یکی از حوادث طبیعی تبدیل شده که مردم استان های مرزی را گرفتار کرده است.

جهانگیری با بیان این مطلب که کشور از حوادث طبیعی دچار خسارت های مالی و تلفات انسانی زیادی می‌شود، افزود: مهمترین مساله در حوادث، مدیریت بحران است.

وی با اشاره به وجود ستاد مدیریت بحران حوادث در وزارت کشور گفت: در بحث مدیریت بحران حوادث طبیعی رتبه اول برای جمعیت هلال احمر است که نقش مهمی در کنترل مدیریت بحران و حوادث دارد.

به گفته معاون اول رئیس جمهوری مهمترین ویژگی جمعیت هلال احمر مردمی بودن این نهاد است و کمتر به منابع دولتی تکیه دارد.

آسیب زدن به سرمایه های اجتماعی کاری ضدمردمی است

جهانگیری با تاکید بر اینکه هیچ سرمایه‌ای ارزشمندتر از سرمایه های اجتماعی نیست، تصریح کرد: آسیب زدن به سرمایه های اجتماعی کاری ضدمردمی و تضعیف پایه های نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: هلال احمر باید بداند مهمترین سرمایه آن اعتماد مردم است و به خوبی از این اعتماد پاسداری کند.

وی همچنین بر نقش دولت برای حمایت از هلال احمر تاکید کرد و گفت: فعالیت های هلال احمر فقط به داخل مرزها محدود نمی شود بلکه در آن سوی مرزها نیز به عنوان سازمانی قدرتمند در خدمات‌رسانی به مردم شناخته شده است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به رونمایی ۶ فروند بالگرد جدید امدادی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر برای اینکه بتواند پوشش امدادی بالایی در خدمات رسانی به مردم داشته باشد نیازمند مجهز شدن به بالگردهای امدادی است.

وی در ادامه به یکی از مشکلات دستگاه های دولتی و عمومی در خرید کالاهای مورد نیاز از خارج اشاره کرد و گفت: تمایل به خرید خارجی در بین دستگاه های دولتی و عمومی زیاد است در حالی که هیچ کشوری سازنده نشده مگر اینکه دوره اعتماد به تولیدات داخلی را تحمل کرده و به توانمندی برسد.

جهانگیری افزود: اگر نخواهیم به تولیدت داخلی اعتماد کنیم باید مصرف کننده کالاهای خارجی باشیم.

وی با اشاره به خرید بالگردهای امدادی هلال احمر از شرکت هلیکوپترسازی کشور اظهار داشت: سایر دستگاه‌ها باید از هلال احمر یاد بگیرند.

  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha