شناسایی ٢٠٦‌ هزار کارگاه  ناایمن در کلان‌شهرهای کشور

سلامت نیوز: معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به سند آسیب‌شناسی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی که در اواخر سال ١٣٩٣ به تصویب دولت رسید، گفت: در راستای اجرای بندهای این سند، ٢٠٦‌هزارو ٦٠٠ گزارش به ادارات وزارت کار در جهت ناایمن‌بودن کارگاه‌هایی در کلان‌شهرهای کشور ارسال شده است.

علی نوذرپور گفت: سازمان‌های آتش‌نشانی در سراسر کشور با محدودیت‌ها و معذوریت‌های بسیاری مواجه هستند که مدیریت غیرهماهنگ شهری در برخورد با حوادث از پراهمیت‌ترین معضلات آنهاست. برهمین‌اساس سندی تحت عنوان سند آسیب‌شناسی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در اواخر سال ١٣٩٣ به تصویب دولت رسید که مصوبات آن موجبات ایجاد مدیریت هماهنگ در شهرها را فراهم می‌کند.

نوذرپور ارتباط بین سازمان‌های آتش‌نشانی و بازرسان وزارت کار را یکی از بندهای سند آسیب‌شناسی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی معرفی کرد و افزود: در گذشته در ارتباط با واحدهای ناایمن شهری بازرسی این وزارتخانه کار نظارت را برعهده داشت و شهرداری‌ها حق نظارت مستقیم را نداشتند اما در این سند به‌عنوان یکی از بندها سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری‌ها می‌توانند گزارشات ناایمن‌بودن کارگاه‌ها را به وزارت کار ارجاع کنند و این وزارتخانه نیز باید رسیدگی به این گزارش‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأکید کرد: از زمان تصویب این بند تا به امروز، بیش از ٢٠٦‌ هزار گزارش به ادارات بازرسی این وزارتخانه ارسال شده و منتظر دستور کار اداره بازرسی این وزارتخانه هستیم.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha