وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تقویت ناوگان هلال‌احمر، گفت: امیدواریم مردم، دولت و مجلس در جهت تقویت هلال‌احمر کمک کنند.

تقویت ناوگان هلال‌احمر ضروری است

سلامت نیوز:وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تقویت ناوگان هلال‌احمر، گفت: امیدواریم مردم، دولت و مجلس در جهت تقویت هلال‌احمر کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه رونمایی از بالگردهای جدید هلال‌احمر در سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه‌خیز است، گفت: ایران در منطقه‌ای قرار گرفته که بروز حوادث در آن زیاد است. بی‌تردید تقویت ناوگان هوایی هلال‌احمر ضروری است. امیدواریم همه از جمله مردم و پس از آن دولت و مجلس به  هلال‌احمر کمک کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های وزارت بهداشت و هلال‌احمر نیز گفت: هلال‌احمر و وزارت بهداشت از یکدیگر جدا نیستند. همکاری‌هایی در گذشته داشته و اکنون هم داریم. به طوری که بیش از 200 بیمارستان و مرکز درمانی ما متعلق به هلال‌احمر است. در حوزه اورژانس نیز از خدمات امداد و نجات استفاده می‌کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره بالگردهای هلال‌احمر و کاربردی که در عملیات‌های اورژانسی خواهند داشت، تصریح کرد: این بالگردها چندان برای آمبولانس هوایی مناسب نیستند. آمبولانس هوایی بالگرد خاص خود را می‌طلبد، اما در جایی که لازم باشد، حتما از خدمات بالگردی هلال‌احمر در زمینه اورژانس استفاده می‌کنیم.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: سرعت عمل در امداد و نجات بسیار مهم است چراکه کاهش آسیب، کاهش مرگ و میر و معلولیت‌ها را به دنبال خواهد داشت. این از وظایف ذاتی هلال‌احمر است. در عین حال وزارت بهداشت و هلال‌احمر همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر دارند؛ به طوری که بخشی از مأموریت‌های وزارت بهداشت در اورژانس را هلال‌احمر انجام می‌دهد. برهمین اساس بی‌تردید تقویت هلال‌احمر، کمک به وزارت بهداشت نیز خواهد بود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha