جامعه پرستاری هیچ نقشی در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های سلامت ندارد

سلامت نیوز:یک فعال صنفی پرستاری با اشاره به جایگاه پرستاران در حوزه سلامت، بر ضرورت تشکل فعالین پرستاری تاکید کرد و گفت: جامعه پرستاری کشور در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های حوزه سلامت هیچ نقشی ندارد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمود عمیدی در جمع فعالین صنفی پرستاری، یکی از وظایف فعالین پرستاری را پایش فعالیت های سازمان و هیئت مدیره ها دانست و گفت: سازمان نباید به پرستاران جهت بدهد بلکه باید خواسته های  پرستاری را بگیرد و در جهت تامین آنها عمل بکند.


وی به انگیزه تشکیل این نشست اشاره کرد و گفت: اولین هدف ساماندهی فعالین صنفی کشوری است و اگر بشود تشکلی بنام فعالین پرستاری داشت، در قدم اول تشکیل شورای صنفی در اینجا و استان ها است تا بتواند بر اساس قانون و در چهارچوب وظایف تعریف شده به فعالیت بپردازند که البته این هنوز در حد حرف است.


عمیدی به تاثیر بالای فضای مجازی در انتقال اطلاعات اشاره کرد و گفت: امروز انتقال اطلاعات و بالا بردن آگاهی پرستاران از اهمیت بالایی برخودار است و از اولویت های فعالیت صنفی است و ما باید با ساماندهی فضای مجازی ضمن رعایت قانون و ارزش ها به این خواسته خود دست پیدا کنیم.


وی به تاثیر آگاهی صنفی در میزان مشارکت در فعالیت های صنفی اشاره کرد و افزود: با افزایش آگاهی مشارکت در فعالیت صنفی بالا  می رود، همچنین این گروه ها محلی خواهند بود که پرستاران و فعالین پرستاری نقطه نظرات خود را از سازمان و عملکرد مسولین مختلف سیستم درمان بیان کنندو مسولین را وادار به پاسخگویی کنند.
عمیدی، ورود پرستاران به عرصه فعالیت های صنفی، اجتماعی و سیاسی را یک ضرورت دانست و گفت: امروز پزشکان با اینکه اقلیتی از جامعه درمان را تشکیل می دهند اما بخاطر سابقه فعالیت صنفی، سیاسی و اجتماعی خود در جایگاه بالایی از قدرت در عرصه سیاست کشور قرار دارند در حالی که بیش از ۹۰ درصد پرسنل خدمات درمانی را پرستاران تشکیل می دهند و حال آنکه در عرصه های تصمیم گیری و سیاست گذاری هیچ نقش و تاثیری ندارند.


وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا حضور و مشارکت  پرستاران را عرصه فعالیت های اجتماعی و سیاسی بالا بریم. و پرستاران با توجه به جمعیت سیصد هزار نفری خود و خانواده و فامیل  خود درهر انتخاباتی ورود کند وازهر طیف و صنف و فردی دفاع کند  قطعا بسیار تاثیر گذار خواهد بود ودرانتخابات اخیر مجلس ما شاهد تاثیر و نقش خود بودیم و درانتخابات شورای شهر که پیش رو است با برنامه و لابی های مختلف باید حضور موثرتری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha