نایب رییس كمیسیون بهداشت مجلس معتقد است: اگر قرار باشد تعرفه‌های درمان بخش خصوصی علی‌الحساب چهار ماه ابلاغ شود تا بحث زمان اجرای هدفمند‌كردن یارانه‌ها مشخص شود این امر، كاظ منطقی است.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب تصریح كرد: مساله تعرفه‌ها زیاد نمی‌تواند ارتباطی با هدفمند‌كردن یارانه‌ها پیدا كند، بالاخره اجرای قانون هدفمند‌كردن یارانه‌ها، قطعا هزینه‌های زیادی را بر بیمارستان‌های خصوصی تحمیل می‌كند.

وی با بیان اینكه به همین دلیل در بیمارستان‌های دولتی هم این اتفاق رخ می‌دهد، افزود: برای دولت هم از این سهم یارانه‌ها، پولی گذاشته‌اند تا بتوانند مشكلاتشان را با توجه به افزایش قیمت انرژی جبران كنند.

شهریاری ادامه داد: به نظر می‌رسد این تصمیم كه تعرفه‌های درمان بخش خصوصی را فعلا چهارماه ابلاغ كنند تا ببینند وضعیت اجرای هدفمند‌كردن یارانه‌ها چه می‌شود منطقی باشد، باید دید كه وضعیت هدفمند‌كردن یارانه‌ها به كجا می‌رسد.

به نظر نماینده‌ مردم زاهدان اگر بخواهد آن قانون اجرا شود بیمارستان‌ها باید بتوانند هزینه‌های خود را جبران كنند.

شهریاری درخصوص وضع تعرفه‌ها با اجرایی‌شدن قانون هدفمند‌كردن یارانه‌ها نیز گفت: در بخش دولتی ظاهرا تعرفه‌های جراحی را تغییر نداده‌اند منتهی تعرفه‌های دیگر را بین 10 تا 20 درصد افزایش داده‌اند. در بخش خصوصی هم تعرفه‌های جراحی تغییر نیافته ولی ممكن است كه در تعرفه‌های سرپایی و ویزیت و سایر خدمات تغییراتی بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha