نظارت بر طرح تحول سلامت جدی‌تر می‌شود

سلامت نیوز: انتقادات از نحوه اجرای طرح تحول سلامت، هر روز بیشتر می‌شود و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید که این کمیسیون به‌منظور نظارت بر فعالیت‌های حوزه سلامت کشور، کمیته‌هایی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش همشهری، علی نوبخت حقیقی رئیس كمیسیون بهداشت كه گمان می‌رفت به واسطه رابطه فامیلی با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، در صف حامیان طرح تحول قرار بگیرد، رویه‌ای خلاف انتظار اولیه در پیش گرفته و به یكی از منتقدان طرح تحول سلامت تبدیل شده است.

علی نوبخت كه پیش از این بارها نسبت به دریافتی بالای پزشكان واكنش نشان داده و پیشنهاد اخذ مالیات ۷۰ درصدی از پزشكان با درآمد نجومی را داده بود، حالا نسبت به وضعیت نظارت بر رفتار پزشكان نیز انتقاداتی را مطرح كرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: بدون شك نظارت بر چگونگی اجرای طرح تحول سلامت در مراكز دولتی و خصوصی امری بدیهی است كه مجلس نیز به‌دنبال سازوكاری برای گسترش این بعد نظارتی است.

وی با بیان اینكه نظارت بر عملكرد پزشكان در حوزه سلامت از طریق انجمن‌های علمی، سازمان نظام پزشكی، وزارت بهداشت و كمیسیون بهداشت در حال اجراست، افزود: به‌طور شایسته در حوزه نظارت اقدامات اساسی صورت نگرفته و باید گروه‌های تخصصی ایرادات وارده در حوزه سلامت و تخلفات صورت گرفته را مورد بررسی قرار داده و در نهایت این ایرادات را به قوه قضاییه گزارش دهند؛ بدون شك بشر جایزالخطاست و ممكن است تخلفاتی نیز در حوزه سلامت رخ دهد و لازم است اگر چنین تخلفاتی به اثبات برسد با اشد مجازات برخورد قاطعی با آنها صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha