مصرف خوراکی‌های ناسالم و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی موجب کاهش طول عمر کودکان در سراسر جهان شده است.

رژیم غذایی نامطلوب عمر کودکان را کوتاه کرده است

سلامت نیوز:مصرف خوراکی‌های ناسالم و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی موجب کاهش طول عمر کودکان در سراسر جهان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی و خوراکی‌های ناسالم از میان کودکان سراسر جهان تلفات بالایی می‌گیرد چرا که افزایش تعداد مبتلایان به چاقی و بیماری‌هایی همچون دیابت نوع دو و فشار خون بالا تنها در بزرگسالان دیده نمی‌شود.

کارشناسان معتقدند کودکان با بیماری‌های نهفته و کوتاه شدن طول عمر روبرو هستند که دلیل آن گسترش فرهنگ مصرف فست فودهاست. همچنین ضرورت دارد مراکز خدمات سلامتی در سراسر جهان با این مشکل مقابله کنند. علاوه بر این آنان پیش بینی کرده‌اند اهداف ملل متحد برای متوقف کردن افزایش میزان چاقی در دوران کودکی تا سال ۲۰۲۵ نادیده گرفته شده است.

سه کشوری که بالاترین نرخ چاقی در میان کودکان را دارند از منطقه اقیانوس آرام جنوبی یعنی کریباتی، ساموآ و میکرونزی هستند. همچنین در میان کشورهای شناخته شده‌تر مشاهده می‌شود که نامطلوب‌ترین وضعیت در مصر، یونان، عربستان سعودی، آمریکا، مکزیک و انگلیس است که میزان چاقی در کودکان پنج تا هفت ساله آنها در سال ۲۰۱۳ به ترتیب ۳۵.۵، ۳۱.۴، ۳۰.۵، ۲۹.۳، ۲۸.۹، ۲۷.۷ درصد بوده است.

بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار کودک اکنون به دیابت نوع دو مبتلا هستند که در دوره‌ای این بیماری برای این گروه سنی ناشناخته بوده و می‌تواند به مشکلات جدی در دوره‌های دیگر زندگی منجر شود.

به گزارش روزنامه گاردین، بنیاد جهانی چاقی بر اساس اطلاعات جمع آوری شده پیش بینی کرده است تعداد کودکان مبتلا به دیابت نوع دو تا سال ۲۰۲۵ به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha