پژوهشگران ادعا می‌كنند كه طب سوزنی می‌تواند اضطراب شدید در بیماران دندانپزشكی را كاهش دهد.

‌نتایج یك پژوهش كوچك كه در مجله «طب سوزنی در پزشكی» به چاپ رسیده حاكیست؛ این روش درمانی سنتی چینی، می‌تواند اضطراب زیاد این یبماران را كاهش دهد و این اطمینان را به وجود آورد كه این افراد به درمانهای دندانپزشكی كه نیاز دارند، ‌دست پیدا می‌كنند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد كه در یك نفر از هر 20 بیماری كه به مطب دندانپزشكی مراجعه می‌كنند، قرار ملاقات با دندانپزشك سبب بروز ترس و اضطراب شدید می‌شود و می‌تواند باعث شود كه این افراد دچار حالت روانی موسوم به «فوبیا دندانپزشكی» شوند. هم چنین مطالعات نشان می‌دهد كه یك سوم از بیماران هم در هنگام معالجات دندانپزشكی دچار اضطراب خفیف می‌شوند.

محققان این یافته‌ها را بر اساس مطالعه روی 16 زن و چهار مرد در هشت فهرست بیماران دندانپزشكی بدست آورده‌اند. بر اساس پرسشنامه‌ای كه در اختیار این افراد قرار گرفت، معلوم شد كه هر یك از بیماران از مراجعه به دندانپزشك برای درمان دچار اضطراب خفیف یا شدید می‌شوند. تمام این افراد در سن 40 سالگی بودند و بین دو تا 30 سال سعی می‌كردند كه با این مشكل كنار بیایند. پرسشنامه‌ها قبل و بعد از پنج دقیقه درمان به روش طب سوزنی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این روش دو نقطه خاص طب سوزنی در بالای سر كه اصطلاحا EX6 , GV20 نامیده می‌شوند،‌ تحت درمان قرار گرفتند. طب سوزنی برای این بیماران توسط خود دندانپزشكان انجام گرفت. تمام این دندانپزشكان عضو انجمن طب سوزنی دندانی انگلیس بودند. به طور متوسط میزان اضطراب این بیماران كه تحت درمان با طب سوزنی قرار گرفتند از 5/26 به 5/11 واحد كاهش یافت و تمام آنها توانستند درمانهای دندانپزشكی كه برای آنها در نظر گرفته شده بود پشت سر بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha