جانشین رییس در مدیریت بحران و مدیر بحران ستاد كشوری سازمان با اشاره به اهمیت سوله های مدیریت بحران در وقوع حوادث گفت: در حادثه منا و رسیدگی به اجساد ناشی از آن، سوله مدیریت بحران پزشكی قانونی استان تهران بسیار كارگشا بود، بنابراین لازم است در استان های بزرگ كشور چنین سوله ای راه اندازی شود.

احداث سوله مدیریت بحران در استان‌های بزرگ ضروری است

سلامت نیوز:جانشین رییس در مدیریت بحران و مدیر بحران ستاد كشوری سازمان با اشاره به اهمیت سوله های مدیریت بحران در وقوع حوادث گفت: در حادثه منا و رسیدگی به اجساد ناشی از آن، سوله مدیریت بحران پزشكی قانونی استان تهران بسیار كارگشا بود،  بنابراین لازم است در استان های بزرگ كشور چنین سوله ای راه اندازی شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشك قانونی كشور، دكتر مهرداد علی بخشی با اشاره به برگزاری جلسه مشترك ستاد مدیریت بحران وكمیته پدافند غیر عامل سازمان كه صبح امروز 17 مهر ماه با حضور دكتر شجاعی رییس، دكتر برزگر قائم مقام سازمان و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران پزشكی قانونی برگزار شد، افزود: در این جلسه گزارشی از عملكرد شش ماهه ستاد مدیریت بحران سازمان ارائه و در آن به اقدامات اساسی از جمله اصلاح چارت تشكیلاتی، برنامه های آموزشی، مانورهای در نظرگرفته شده، طراحی لباس ویژه، بررسی ساختمان ها و ... اشاره شد.

وی با اشاره به ارزیابی مراكز ثقل سازمان و بررسی این مراكز از نظر ارزش تقسیم‌بندی اظهارداشت: در حال حاضر 311 ساختمان سازمان به عنوان مركز ثقل شناسایی شده اند، ضمن آنكه استان ها را با توجه به امكانات و تجهیزاتی كه در اختیار دارند به دو بخش قطب و غیرقطب تقسیم كرده ایم كه هر كدام وظایف خود را در زمان وقوع بحران ها ایفا می كنند.

دكتر علی بخشی با بیان اینكه در استان های قطب تیم های عملیاتی و ویژه و در استان‌های غیرقطب تیم های عملیاتی فعال هستند، گفت: هم اكنون 8 استان كشور به عنوان قطب شناسایی شده اند كه به دلیل داشتن امكانات بهتر در وقوع حوادث و بحران ها به استان های مجاور كمك می كنند و به نوعی در بروز حوادث مركزیت را در منطقه به دست می گیرند.

به گفته مدیر بحران ستاد كشوری سازمان استان تهران در حال حاضر با 7 تیم ویژه بحران و 21 تیم كاربردی بزرگترین استان از نظر تعداد نیروهای مدیریت بحران است. این استان سوله مدیریت بحران را نیز در مركز تشخیصی و آزمایشگاهی در اختیار دارد كه لازم است با مساعدت دولت و ستاد مدیریت بحران كشور نسبت به تجهیز آن اقدام شود.

دكتر علی بخش در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش پزشكی قانونی در حوادث و بحران ها از حضور و دعوت ثابت از پزشكی قانونی در جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران كشور خبر داد و اظهار امیدواری كرد: با مساعدت سازمان مدیریت بحران تجهیزات و امكانات لازم برای انجام وظایف در زمان وقوع بحران ها و حوادث در اختیار سازمان پزشكی قانونی كشور قرار گیرد تا وظایف و خدمات به شكل بهتری ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha