تغییر جنسیت در شبکه اجتماعی برای دستگیری سارق

سلامت نیوز:مرد جوان وقتی گوشی تلفن همراهش سرقت شد با خط دیگری در شبكه اجتماعی با سارق تماس گرفت و خودش را دختر جوانی معرفی كرد و درخواست دوستی داد. بعد از تماس‌های مداوم و رد و بدل شدن پیام‌های عاشقانه بود كه پای پلیس هم به ماجرا باز شد.
به گزارش سلامت نیوز  چندی قبل مردی سراسیمه به اداره پلیس رفت و گفت سه مرد مأموران نما پسرش را گروگان گرفته‌اند و قصد اخاذی دارند. وی گفت: ما افغانی هستیم. لحظاتی قبل پسرم با من تماس گرفت و گفت كه به حسابش مبلغ 250 هزار تومان واریز كنم. او گفت كه سه مأمور او را داخل خیابانی در مركز شهر گروگان گرفته‌اند و برای آزادی‌اش باید این مبلغ را به آنها پرداخت كند. پس از طرح این شكایت مأموران راهی آدرس مورد نظر شدند. مأموران در نخستین گام مدارك سه مرد جوان را بررسی كردند و مشخص شد آنها مأمور پلیس نیستند، اما در پوشش مأمور پلیس با ربودن پسر افغانی قصد اخاذی دارند  که بازداشت شدند.  پس از این، متهمان به همراه شاكی به اداره پلیس منتقل شدند.

پسر افغان گفت: من و پسر عمویم خیلی صورتمان شبیه به هم است. ساعتی قبل پسر عمویم به سراغم آمد و گفت با دختر مورد علاقه‌اش به نام شهلا كه از طریق شبكه اجتماعی دوست شده است، در خیابان قرار ملاقات دارد اما به خاطر اینكه الان كار مهمی برایش پیش آمده نمی‌تواند سر قرار حاضر شود. او از من خواست به جای او سر قرار بروم تا پس از آشنایی در ملاقات‌های بعدی خودش برود. پسر عمویم تلفن همراهش را به من داد و من طبق قراری كه با هم گذاشته بودند، سر قرار حاضر شدم. در حالی كه منتظر شهلا بودم، ناگهان سه مرد جوان به سراغم آمدند و خودشان را مأمور پلیس معرفی كردند و گفتند از طرف شهلا آمده‌اند و مرا به جرم مزاحمت دستگیر كردند. با التماس و گریه خواستم رهایم كنند، اما آنها برای آزادی‌ام پول خواستند به همین دلیل با خانواده‌ام تماس گرفتم و گفتم سه مرد مأمور مرا بازداشت كرده‌اند و برای آزادی‌ام باید به آنها پول بدهم. از خانواده‌ام خواستم به حسابم پول واریز كنند تا به آنها بدهم كه مأموران پلیس سر رسیدند و آنها را دستگیر كردند.

یكی از متهمان كه شهاب نام دارد، در بازجویی‌ها ‌گفت: چند روز قبل برای تفریح به داخل پاركی در شرق تهران رفتم. پارك خلوت بود و من هم روی نیمكتی نشسته بودم كه دو پسر افغان به من نزدیك شدند و ناگهان مرا با چاقو تهدید و گوشی گرانقیمتم را سرقت كردند. در حالی كه به شدت ناراحت بودم به خانه‌مان رفتم و ناگهان نقشه‌ای برای پس گرفتن گوشی‌ام به ذهنم رسید. من بلافاصله روی گوشی دیگرم نرم‌افزار شبكه اجتماعی بی‌تاك را نصب كردم و پس از گذاشتن عكس دختر جوانی در پروفایلم شروع به چت كردن با مرد افغانی كردم كه گوشی مرا همراه سیمكارتم سرقت كرده بود. من قصد داشتم به او ابراز دوستی كنم و به این بهانه با سارق قرار ملاقات بگذارم و تلفن همراهم را از او پس بگیرم كه پس از چند روز چت كردن موفق شدم اعتماد او را جلب كنم و با سارق تلفن همراهم در یكی از پارك‌های شمال پایتخت قرار ملاقات بگذارم. وی ادامه داد: من موضوع را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم و سر قرار رفتیم، اما خبر نداشتیم كه سارق پسر عمویش را سر قرار فرستاده است .

وی در پایان گفت: ما قصد آدم‌ربایی نداشتیم و فقط خواستم به گوشی سرقتی‌ام برسم، اما راه اشتباهی را انتخاب كردم.
دو متهم دیگر در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی حرف‌های شهاب را تأیید كردند.
سه متهم به دستور قاضی آرش سیفی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران برای تحقیقات بیشتر در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.
منبع : روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha