دانشیار دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه تیتانیوم (فلز به كار رفته در ایمپلنت‌های دندانی) سازگارترین فلز با بدن است،‌ گفت: تاكنون هیچ رد ایمپلنت دندانی به علت عدم پذیرش بدن گزارش نشده است.

دكتر اصغر میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینكه در حال حاضر با استفاده از غشاهای جذبی امكان كاشت دندان با از دست دادن دندان و تحلیل استخوان فك وجود دارد، اظهار كرد: از این رو تمام افراد با استفاده از درمان‌های دژنراتیو و بازسازی فك تحتانی می‌توانند از ایمپلنت استفاده كنند.

وی درعین حال به وجود شرایط و محدودیت‌هایی برای ایمپلنت‌ دندانی (كاشت دندان) اشاره كرد و افزود: توصیه می‌شود زنان پس از 16 سالگی و مردان بعد از 18 سالگی به كاشت دندان اقدام كنند.

این ایمپلنتولوژیست سلامت كامل جسمانی را از دیگر ویژگی‌های فرد كاندیدا شده برای كاشت دندان برشمرد و افزود: استفاده طولانی مدت از داروهای ایمنوساپرسیو (كورتیكواستروییدها) با عارضه پوكی استخوان، اشعه درمانی، دیابت كنترل نشده از مواردی است كه مانع استفاده از كاشت دندان برای جبران دندان از دست رفته است.

دكتر میرعمادی با اشاره به كاربرد داروهای كورتونی در بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید، آرتروز و بیماران پیوند كلیه، گفت: در این افراد ایمپلنت ثبات اولیه را در استخوان فك ندارد كه البته این پوكی استخوان با استفاده از داروهایی چون" بوزرماكس " برطرف می‌شود.

وی با بیان اینكه در شرایط كنونی ایمپلنت درمان بسیار موفق و قابل استفاده‌ای برای قشر عظیمی از مردم است، گفت: استقبال مردم هم از این درمان فوق‌العاده بوده است.

دانشیار دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران دیابت كنترل نشده را عاملی برای رد فرد برای كاشت دندان (ایمپلنت دندانی) برشمرد و افزود: در افراد مبتلا به دیابت كنترل نشده التیام زخم و جراحت ناشی از كاشت دندان با تاخیر انجام می‌شود.

دكتر میرعمادی با اشاره به سابقه 40 ساله ایمپلنت دندانی در دنیا افزود: تیتانیوم سازگارترین فلز با بدن به شمار می‌آید و هرگونه رد كاشت دندان ایمپلنت دندانی به نقص تكنیكی و نگهداری نامناسب بیمار از این دندان‌ها مربوط می‌شود.

وی درپایان به افرادی با دندان‌های ایمپلنت شده توصیه كرد تا با رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان دوام و طول عمر این دندان‌ها را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha