دبیر اجرایی کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: متأسفانه افرادی به صورت ما می‌آیند که دندان‌های پوسیده در دهان دارند اما به دلیل تبلیغات فضای مجازی تنها به دنبال موزاییک کردن و سفید کردن غیرطبیعی دندان‌ها هستند.

تبلیغات موزاییک کردن دندان‌ها به‌وسیله افراد سودجو صورت می‌گیرد

سلامت نیوز:دبیر اجرایی کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: متأسفانه افرادی به صورت ما می‌آیند که دندان‌های پوسیده در دهان دارند اما به دلیل تبلیغات فضای مجازی تنها به دنبال موزاییک کردن و سفید کردن غیرطبیعی دندان‌ها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، کیوان ساعتی دبیر اجرایی کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران در نشست تخصصی انجمن دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: باید دانست خمیردندان‌ها که با تبلیغ ترکیبات زغالی پیش می‌رود صرفاً تبلیغی هستند همچنین کسانی که به صورت گسترده تبلیغات موزاییک کردن و سفید کردن دندان‌ها را انجام می‌دهند دغدغه بهداشت و سلامت دهان و دندان جامعه را ندارند بلکه صرفاً به دنبال سود و پول خود هستند.

وی گفت: سفید کردن دندان درمان  علمی است اما محافظه‌کارترین درمان زیبایی است که هم اکنون به علت تبلیغات غلط و ناآگاهی عده‌ای به صورت گسترده در جامعه تبلیغ می‌شود. باید پرسید چرا در تلویزیون و رسانه عمومی هیچگاه تبلیغ مسواک و نخ دندان نمی‌شود اما به صورت گسترده با تبلیغات سفید کردن دندان‌ها روبه‌رو می‌شویم.

ساعتی گفت: از لحاظ علمی ثابت شده پوسیدگی عفونی‌ترین و شایع‌ترین بیماری است و مشکلات لثه ارتباط مستقیم با بیماری‌های قلبی دارد. متخصصین ماهر قلب قبل از جراحی دندان‌ها را چک می‌کنند و در خارج برای بارداری قبل از  اجازه دندانپزشک اجازه بارداری را نخواهند داد.

وی گفت: متأسفانه یک عده با درست کردن مجانی دندان‌های هنرپیشه و ورزشکاران و تبلیغات گسترده در فضای مجازی سلیقه جامعه را تغییر داده‌اند.

دبیر اجرایی کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران گفت: دغدغه ما زیبایی نیست بلکه دغدغه ما سلامت و بهداشت جامعه است باید گفت زیبایی مهم است اما نوع طبیعی آن، نه کسی که 8 دندان پوسیده در دهان دارد و برای موزاییک کردن و سفید کردن دندان به متخصص مراجعه می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha