یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

دختر ۶ ساله افغان- که ۶‌ ماه قبل در خیرآباد ورامین توسط پسر ۱۷ ساله همسایه‌شان به قتل رسید، همچنان خبرساز است و در تازه‌ترین رویداد معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان تهران اعلام کرد که ممکن است گروه پیشگیری از سلب حیات کودکان و نوجوانان که در دادگستری استان تشکیل شده، بتواند رضایت اولیای دم را جلب کند.

آیا مجازات قاتل ستایش قابل گذشت است؟

سلامت نیوز: دختر ۶ ساله افغان- که ۶‌ ماه قبل در خیرآباد ورامین توسط پسر ۱۷ ساله همسایه‌شان به قتل رسید، همچنان خبرساز است و در تازه‌ترین رویداد معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان تهران اعلام کرد که ممکن است گروه پیشگیری از سلب حیات کودکان و نوجوانان که در دادگستری استان تشکیل شده، بتواند رضایت اولیای دم را جلب کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، روز 24شهریور‌ماه امیرحسین، پسر نوجوانی كه به اتهام قتل و تجاوز به ستایش بازداشت شده است، پس از محاكمه در شعبه هفتم دادگاه كیفری یك استان تهران به اتهام قتل عمدی به قصاص و به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محكوم شد. حالا با اعتراض وكیل مدافع متهم پرونده به دیوان عالی كشور فرستاده شده تا قضات دیوان درباره رأی صادر شده اظهارنظر كنند.

در همین حال قاضی مظفری در نشستی كه به مناسبت روز جهانی كودك در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد، در بخشی از صحبت‌هایش درباره پرونده جنجالی قتل دختر افغان گفت: «من این پرونده را نخوانده‌ام اما براساس پرونده، وی به رشد عقلی رسیده و قاضی مربوطه آن را احراز كرده است. در این شرایط پرونده به دیوان عالی كشور ارسال شده تا تصمیم نهایی درباره این رأی گرفته شود. البته ممكن است گروه پیشگیری از سلب حیات كودكان و نوجوانان كه در دادگستری استان تشكیل شده، بتواند رضایت اولیای دم را جلب كند.»

با وجود این، دكتر ابراهیم اسلامی، یكی از قضات صادر‌كننده رأی در پرونده قتل ستایش معتقد است كه برای اظهارنظر در این‌باره باید تا اعلام نظر قضات دیوان‌عالی كشور صبر كرد. وی در این‌باره می‌گوید: «متهم به‌دلیل اتهام قتل عمدی به یك مرتبه قصاص متهم شده كه این مجازات جنبه‌خصوصی دارد و درصورت اعلام رضایت خانواده مقتول قابل گذشت است. اما باید به مجازات دیگر وی كه اعدام به‌دلیل جرم تجاوز به عنف است نیز توجه كرد؛ چرا كه این مجازات جزو حدود است و درصورتی كه با تأیید قضات دیوان عالی كشور قطعی شود، قابل گذشت نیست و اجرا خواهد شد مگر اینكه قضات دیوان نظرشان خلاف رأی دادگاه باشد و این حكم را نقض كنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha