رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: سلول‌های بنیادی افق‌های نوین درمانی برای بیماران ویتیلگو (بَرَص) هستند.

سلول‌های بنیادی افقی تازه برای درمان بَرَص

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: سلول‌های بنیادی افق‌های نوین درمانی برای بیماران ویتیلگو (بَرَص) هستند.

علیرضا زالی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها افزود: به‌عنوان نمونه حدود 600 هزار نفر در کشور به بیماری ویتیلیگو مبتلا هستند که یک‌سوم آن‌ها به انواع روش‌های درمانی موجود پاسخ نمی‌دهند و این افراد نیازمند روش‌های درمانی جدید دارند که استفاده از سلول‌های بنیادی، افق‌های نوین درمانی برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طب بازساختی می‌تواند به‌عنوان یک الگوی جدید پیشگیری و درمان معرفی شود گفت: این علم رو به توسعه است و در سال‌های آینده پیشرفت‌های بسیار زیادی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی دومین ویژگی سلول‌های بنیادی پوست را تک توانی آن‌ها و کاربرد آن در بیماری‌های پوستی دانست و افزود: بخشی از کاربردهای سلول‌های پوستی مربوط به فیبروپلاست است که کمک به ترمیم بافتی می‌کند و در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج پوستی کاربرد دارد.

زالی با اشاره به مهندسی بافت فیبروپلاستی به عنوان مدل ایرانی جدید در طراحی بافت گفت: درمان بیماری ویتیلیگو به‌وسیله سلول‌های بنیادی در کشور بهتر از میانگین جهانی است که در برخی از سوختگی‌ها، تصادفات، جراحی‌های بزرگ، بیماری‌های پوستی مانند ای بی و جوشگاه‌های بزرگ و جوان‌سازی پوست کاربرد دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره تعرفه‌های بیمه در روش‌های درمانی استفاده از سلول‌های بنیادی افزود: در بسیاری از موارد روش‌های نوین درمانی هنوز شامل بیمه نیستند که یکی از راه‌های توسعه سلول‌های بنیادی در کشور به‌صورت کاملاً علمی استفاده از ظرفیت بیمه و پشتیبانی مالی است که به ترویج و توسعه این فرآیند کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha