یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 194935

با افزایش سن، بدن آنزیم های گوارشی کمتری ترشح می کند، که می تواند مشکلاتی مانند گاز، نفخ و سوء هاضمه تولید کند.

8 مکمل غذایی بهبود دهنده سلامت دستگاه گوارش

سلامت نیوز:با افزایش سن، بدن آنزیم های گوارشی کمتری ترشح می کند، که می تواند مشکلاتی مانند گاز، نفخ و سوء هاضمه تولید کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ، همین دلیل، توصیه می شود که برخی مکمل های غذایی را مصرف کنید تا سیستم گوارشی سالمتری داشته باشید:

پروبیوتیک ها: پروبیوتیک ها حاوی میکروارگانیسم های زنده و باکتری های خوب برای بهبود عملکرد هضم در دستگاه گوارش هستند. این مکمل ها برای درمان مشکلات خاص دستگاه گوارش و بهبود سلامت دستگاه گوارش استفاده و تجویز می شوند. برخی از انواع پروبیوتیک ها منجر به تسهیل علائم سندرم روده تحریک پذیر نیز می شوند. پروبیوتیک ها در محصولات لبنی مانند کفیر و ماست یافت می شوند.

شیرین بیان: شیرین بیان سالهاست که برای درمان علائم سوء هاضمه مانند سوزش سر دل و برگشت اسید معده استفاده می شود. شیرین بیان خام البته می تواند همراه با عوارض جانبی مانند افزایش فشار خون شود. مصرف شیرین بیان توسط زنان باردار بدون مشورت با پزشک به هیچ وجه توصیه نمی شود.

روغن نعنا: مطالعات مختلفی نشان می دهد که روغن نعنا در درمان درد و نفخ ناشی از سندرم روده تحریک پذیر موثر است. مصرف مکمل روغن نعنا در دوزهای کوچک ایمن است.

چای بابونه: به طور گسترده ای در درمان بیماری های مختلف کاربرد دارد. طبیعت بابونه برای درمان مشکلات گوارشی از قبیل ناراحتی معده، قولنج و حالت تهوع بعلاوه اضطراب و بی خوابی است. البته مصرف بابونه برای کسانی که مبتلا به آلرژی ابروسیا هستند (آلرژی آبروسیا، آلرژی بسیار شایعی است که توسط گیاه آبروسیا از خانواده گل آفتابگردان ایجاد می‌شود)، باید تحت تجویز پزشک باشد.

زنجبیل: این گیاه برای از بین بردن تهوع و استفراغ در دوران بارداری مفید است. زنجبیل به راحتی در دسترس است و می تواند به صورت قرص یا به عنوان یک ریشه به طور طبیعی مصرف شود و باید در دوزهای کوچک 1 تا 3 گرم در روز استفاده گردد.

گلوتامین: گلوتامین به طور طبیعی در بدن وجود دارد. گلوتامین نقش مهمی در حفاظت از مخاط دستگاه گوارش ایفا می کند، و محققان تصور می کنند مکمل های گلوتامین می تواند برای افراد مبتلا به التهاب روده ها مفید باشد، برخی تحقیقات نشان می دهند مصرف مکمل های گلوتامین در کنار درمان استاندارد پزشکی باعث کاهش علائم بیماری کرون می شود.

اسفرزه: فیبر بسیار بالایی دارد و محتوای فیبر بالای آن در روده جذب می شود. گیاه اسفرزه از وخیم شدن یبوست جلوگیری می کند.

کنگر فرنگی: عصاره برگ کنگر فرنگی علائم سوء هاضمه را کاهش می دهد. مصرف روزانه این عصاره برای کاهش تهوع، استفراغ، گاز و درد شکم مفید است. همچنین این گیاه درمانی است برای سندرم روده تحریک پذیر و کاهش درد شکمی ناشی از آن. در کسانی که مبتلا به آلرژی ابروسیا هستند، عصاره این گیاه باید با احتیاط مصرف شود.

هشدار!

هیچ تضمینی برای اثربخشی 100 درصدی مکمل های گیاهی و ایمنی آنها وجود ندارد. بنابراین پیش از مصرف، همیشه با پزشک تان در تماس باشید بخصوص اگر باردار هستید، وضعیت پزشکی خاصی دارید و یا در حال مصرف داروها و یا مکمل های دیگری هستید.

منبع:webmd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha