ثبت نام اینترنتی بیست و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در رشته های دندانپزشکی از فردا 22 فروردین ماه آغاز می شود و تا 31 فروردین ماه جاری ادامه می یابد.

داوطلبان می توانند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به نشانی www.sanjeshp.ir قطعه عکس پرسنلی را اسکن کنند و به همراه فرم تکمیل شده اینترنتی و شماره فیش واریزی به مبلغ 150 هزار ریال به عنوان مدارک ثبت نام درج کنند.

کلیه داوطلبان صرف نظر از نوع سهمیه و پذیرش می توانند از 11 تا 17 اردیبهشت ماه 89 نیز نسبت به ارسال مدارک به صورت اسکن شده و اینترنتی اقدام کنند.

براساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، سهمیه هایی از جمله سهمیه رزمندگان، سهمیه دولتی شامل پذیرش خاص دولتی، پذیرش خاص درمانی و تعهد عام، سهمیه مربیان، پذیرش بر اساس آیین نامه اجرایی استعداد درخشان، پذیرش آموزش آزاد که با پرداخت شهریه تحصیل می کنند و سهمیه نیروهای مسلح در این دوره پذیرش دانشجو دارند.

20 درصد از ظرفیت پذیرش کل هر رشته در کشور به افراد واجد شرایط سهمیه رزمندگان که 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد در آن رشته محل را کسب کرده باشد، تعلق می گیرد.

همچنین بخشی از پذیرش دستیاری دندانپزشکی جهت تکمیل نیروی آموزشی ماندگار در دانشکده های دندانپزشکی و کلینیک های تخصصی خدمات سطح 3 در استانهایی که دارای دانشکده دندانپزشکی نیستند، به صورت تعهد خاص صورت می گیرد افراد متقاضی پذیرش بومی باید ساکنین دائم استان باشند.

تعهد دستیاری خاص آموزشی جهت دانشکده های دندانپزشکی و تعهد خاص درمانی جهت استانهای فاقد دانشکده دندانپزشکی اخذ می شود و به مدت سه برابر مدت تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی است.

توزیع فارغ التحصیلان تعهد عام بر اساس برنامه ریزی کمیسیون مطالعات و توزیع نیروی انسانی صورت می گیرد خانم های متاهل نیز باید مجوز کتبی و محضری همسر خود را نیز ارائه کنند.  

بیست و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در رشته های دندانپزشکی در روز پنجشنبه 14 مرداد ماه 89 برگزار می شود و داوطلبان پس از اعلام نتیجه می توانند تا 100 رشته - محل را انتخاب کنند.

آزمون در 10 دانشگاه علوم پزشکی و 9 حوزه امتحانی تهران، مشهد، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، یزد و همدان و 9 رشته تخصصی برگزار می‌شود و نتایج اولیه با درنظر گرفتن سه برابر ظرفیت پذیرش به صورت همزمان از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha