نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه خرید‌وفروش عضو غیرقانونی است، گفت: افراد خواهان کمک به بیماران پیوندی از طریق مراکز پیوند دانشگاهی و آموزشی وارد عمل شوند.

خرید وفروش اعضای بدن برای پیوند غیرقانونی است

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه خرید‌وفروش عضو غیرقانونی است، گفت: افراد خواهان کمک به بیماران پیوندی از طریق مراکز پیوند دانشگاهی و آموزشی وارد عمل شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدحسین قربانی در خصوص پیوند اعضا و خرید و فروش اعضای بدن، گفت: بر اساس شاخص‌های پیوند اعضا، می‌توان از بیماران مرگ مغزی و از افراد سالم اعضای مورد نیاز پیوند را دریافت کرد البته به عضو موردنیاز برای پیوند نیز بستگی دارد، البته در دریافت عضو از افراد سالم به طور معمول همراهان و اقوام بیمار برای اهدای عضو موردنیاز پیشگام می‌شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خرید و فروش اعضای بدن برای پیوند غیرقانونی است، تصریح کرد: افرادی که خواهان کمک به بیماران پیوندی هستند باید از طریق مراکز پیوند عضو دانشگاهی و آموزشی اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت خرید و فروش‌های غیر رسمی غیرقانونی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید و فروش اعضای بدن جهت پیوند مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند، افزود:  هم‌اکنون NGOهای بسیاری هم در این زمینه تشکیل شده که موثر بوده و از طریق آنها هم می‌توان به بیماران پیوندی کمک کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیوند اعضا به اتباع بیگانه نیز ممنوع و غیرقانونی است، یادآور شد: برای پیوند، عضو عموما از خانواده نزدیک بیمار گرفته می‌شود اما منعی برای پیون اعضا از افراد دیگر که دارای شرایط درمانی و قانونی باشد وجود ندارد اما باید از لابی‌گری‌ها و خرید و فروش‌های غیر رسمی به طور جدی پرهیز شود.

سیدعلی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران معتقد است در مورد پیوند اعضا همچنان یک معادله ساده و حل نشدنی تحت عنوان خرید و فروش عضو که آگهی‌هایش وصله‌ای ناجور بر در و دیوار شهر است، باقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha