معاون درمان وزیر بهداشت با جدی خواندن مساله زلزله احتمالی تهران، گفت: در حال حاضر آمادگی كامل برای مقابله با زلزله احتمالی تهران وجود ندارد.

 دكتر امامی رضوی در حاشیه همایش « جامعه ایمن، رانندگی ایمن»،افزود: اگر بخواهیم به اقدامات انجام شده در جهت مقابله با زلزله احتمالی تهران نمره دهیم؛ باید گفت كه هنوز در ابتدای راه هستیم و در درجه‌ای حدود 10 تا 20 درصد فعالیت صورت گرفته است.

وی با بیان این كه مقابله با زلزله در تهران با توجه به حجم بالای جمعیت به هماهنگی‌های گسترده نیاز دارد، ادامه داد: كاهش جمعیت تهران و مهاجرت از تهران می‌تواند از اقدامات جدی در این زمینه باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت در رابطه با مقاومت بیمارستان‌های تهران در برابر زلزله، گفت: بیمارستان‌های تهران در برابر زلزله مقاومت خوبی نداشته و از طرف دیگرهم درصد قابل توجهی از آنها پتانسیل مقاوم سازی را نیز ندارند؛ البته تخت‌های بیمارستانی در دست ساخت است و به مساله مقاوم سازی تخت‌ها نیز توجه شده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش عوامل انسانی در حوادث رانندگی، گفت: در صورت توجه به عوامل انسانی مانند عدم تخلف، استفاده صحیح از وسیله نقلیه و ... حوادث رانندگی حداقل پنجاه درصد كاهش می‌یابد.

امامی رضوی ضربه به سر را بیشترین حادثه در بحث حوادث رانندگی عنوان كرد و یادآورشد: هر چند طبق قوانین رانندگی استفاده از كمربند ایمنی برای سرنشینان جلوی خودرو الزامی است؛ اما ضربه به سر در سرنشینان عقب خودرو به دلیل عدم استفاده از كمربند از شایع‌ترین حادثه در بحث حوادث رانندگی است و پس از آن، شكستگی‌ها، ضربه به قفسه سینه و شكم در رتبه‌های بعدی حوادث رانندگی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha