دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 195022

یک متخصص تغذیه و صنایع غذایی گفت: شستن تخم مرغ روزها قبل از مصرف و نگهداری آن در یخچال موجب آلودگی و نفوذ میکروبها به داخل تخم مرغ می شود.

تخم مرغ را هرگز نشویید

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه و صنایع غذایی گفت: شستن تخم مرغ روزها قبل از مصرف و نگهداری آن در یخچال موجب آلودگی و نفوذ میکروبها به داخل تخم مرغ می شود.

دکتر فرزاد شیدفر در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: بهتر است پس از خریداری تخم مرغ در منزل تخم مرغ شسته نشود، این کار باعث نفوذ بیشتر میکروبها به داخل تخم مرغ می شود . به یاد داشته باشیم که برخی از میکروبها از جمله سالمونلا در داخل تخم مرغ خیلی سریعتر ایجاد آلودگی می کنند و می توانند سبب آلودگی تخم مرغ و غذاهایی شوند که تخم مرغ در آنها حرارت کافی ندیده است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی آلودگی تخم مرغ به سالمونلا اپیدمی های بسیاری را به وجود آورده است در مورد شناسایی تخم مرغ سالم گفت :یکی از راههای شناسایی تخم مرغ سالم این است که آن را در درون آب قرار دهیم و اگر تخم مرغ روی سطح آب قرار گیرد این نشان می دهد که تخم مرغ کهنه است و نباید مصرف شود و تخم مرغ سالم در ته آب و به شکل افقی قرار می گیرد .

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود : همچنین چنانچه تخم مرغ شکسته شود و زرده و سفید مخلوط شود این امر نشان دهندگی کهنگی تخم مرغ است چرا که زرده و سفیده تخم مرغ سالم جدا از یکدیگر قرار دارند و مخلوط نمی شوند .

وی در مورد سلامت تخم مرغ آبپز نیز خاطر نشان کرد: در  تخم مرغ آبپز زرده نباید به بدنه تخم مرغ چسبیده باشد همچنین نباید زرده در تخم مرغ تازه و طبیعی هویدا باشد و باید میان سفیده مخفی شده باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha