تنها بیمارستان دولتی سه شهرستان جنوب شرق کرمان در حالی با کمبود فضای فیزیکی مواجه است که برخی بیماران در راهروها و فضاهای غیرتخصصی بستری می شوند.

درحالیکه بر اثر زلزله بم بیمارستان قدیمی این شهر تخریب شد و هنوز بازسازی نشده است بیمارستان پاستور بم به عنوان تنها بیمارستان دولتی که به بیماران سه شهرستان جنوب شرق استان کرمان خدمات رسانی می کند با کمبود فضای فیزیکی برای بستری بیماران و خدمات دهی به مردم مواجه است.

بیمارستان پاستور بم که به عنوان بیمارستانی 96 تختخوابی افتتاح شد و بدون توسعه فضای فیزیکی هم اکنون به بیمارستان 150 تختخوابی تبدیل شده است و نیاز مبرم به توسعه فیزیکی دارد.

بستری بیماران در راهروها

این درحالی است که به دلیل مراجعه زیاد مردم به این بیمارستان در برخی موارد به ناچار بیماران در راهروهای این بیمارستان بستری می شوند.

رفع نیاز کمبود فضای فیزیکی در بیمارستان پاستور بم که به ساکنان شهرستانهای ریگان، بم و فهرج خدمات رسانی می کند یکی از مهمترین نیازهای بهداشتی ساکنان این شهرستانها می باشد ضمن اینکه احداث بیمارستان در شهرستانهای تازه تاسیس ریگان و فهرج نیز نیاز مبرم مردم این شهرستانها است.

بیمارستان سابق بم بازسازی نشده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان بم در این خصوص می گوید: با توجه به حجم نیاز مردم توسعه فیزیکی بیمارستان بم ضروری است، زیرا بیمارستان بم به عنوان تنها بیمارستان دولتی سه شهرستان را تحت پوشش دارد.
 
یدالله دانشیار اضافه کرد: در آغاز این بیمارستان با ظرفیت 96 تخت آغاز بکار کرد اما به دلیل نیازهای منطقه مجبور به افزایش ظرفیت تخت شد اما هیچ گونه توسعه فیزیکی در این خصوص صورت نگرفت و عملا با کمبود شدید تخت مواجه شد.
 
وی افزود: در طول شبانه روز برخی  بیماران مجبورند شب را تا صبح در راهروهای بیمارستان سپری کنند.

وی با اشاره به تخریب بیمارستان سابق بم در زمین لرزه این شهر گفت: این بیمارستان با گذشت سالها هنوز بازسازی نشده است و امیدواریم با بازسازی این بیمارستان مشکل درمانی بم برطرف شود.

دانشیار با اشاره به مصوبه دور دوم سفر هیئت دولت در خصوص ایجاد یکصد تخت بیمارستانی در بم گفت: این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.
 
فضای بیمارستان با نیاز مردم متناسب نیست

رئیس بیمارستان پاستور بم نیز در گفتگو با مهر با اشاره به کمبود فضای درمانی بیمارستان پاستور بم گفت: برای جبران این کمبود به ناچار از سایر فضاهای بیمارستان برای حل مشکل استفاده می کنیم.

 محسن رجائی افزود: با توجه به مراجعه مردم سه شهرستان بم، فهرج و ریگان به این بیمارستان گسترش فضای فیزیکی بیمارستان پاستور الزامی است.

وی با اشاره به 96 تختخوابی بودن این بیمارستان گفت: عملا مجبور شده ایم به دلیل حجم بالای مردم میزان تخت بستری را افزایش دهیم که با فضای بیمارستان هم خوانی ندارد.
 
رئیس بیمارستان پاستور بم تصریح کرد: افزایش تختهای بیمارستانی و عدم تناسب آن با امکانات موجود بخصوص در زمینه فضای درمانی، موجب کاهش کیفیت خدمات رسانی به بیماران می شود که سعی شده است با استفاده از نیروی انسانی و کار بیشتر این خلاء جبران شود.
 
رجائی با اشاره به استفاده بهینه از تمامی امکانات موجود در این بیمارستان خاطرنشان کرد: برای جبران کمبود فضای درمانی، درمانگاه های این بیمارستان عملا تبدیل به بخش شده و انبارها نیز به خارج از بیمارستان منتقل شده است و از این فضاها به عنوان فضای درمانی استفاده می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha