دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 195035

کدو تنبل از محتوای فیبر بالایی برخوردار است و می تواند به کنترل اشتها و در نتیجه وزن شما کمک کند. با نگاهی به داده های تغذیه ای کدو تنبل می توان دید که یک فنجان از پوره کدو تنبل حاوی تنها 50 کالری و فاقد هر گونه چربی است. این در شرایطی است که همین میزان کدو تنبل دارای 3 گرم فیبر است. فیبر احساس سیری طولانی‌تر پس از هر وعده غذایی را به همراه دارد.

کدو تنبل؛ معجزه سلامت پاییزی!

سلامت نیوز:کدو تنبل از محتوای فیبر بالایی برخوردار است و می تواند به کنترل اشتها و در نتیجه وزن شما کمک کند. با نگاهی به داده های تغذیه ای کدو تنبل می توان دید که یک فنجان از پوره کدو تنبل حاوی تنها 50 کالری و فاقد هر گونه چربی است. این در شرایطی است که همین میزان کدو تنبل دارای 3 گرم فیبر است. فیبر احساس سیری طولانی‌تر پس از هر وعده غذایی را به همراه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، با فرا رسیدن فصل پاییز و آغاز روند کاهش دمای هوا، لباس های گرم‌تر و مخصوص این فصل به آرامی از کمدها خارج می شوند.

به گزارش "اکتیو بیت"، مواد غذایی و ادویه های پاییزی نیز بار دیگر در کانون توجه قرار می گیرند که در این میان کدو تنبل یکی از شناخته شده‌ترین نمونه ها است. مصرف کدو تنبل برای سلامت انسان بسیار مفید است و از این رو قصد داریم در ادامه شش دلیل برای قرار دادن این ماده غذایی در رژیم غذایی را ارائه کنیم.

کدو تنبل و سرطان پروستات

بنابر نتایج مطالعه ای که در سال 2009 توسط موسسه ملی سلامت آمریکا منتشر شد، کدو تنبل می تواند به بهبود سرطان پروستات کمک کند. این مساله منطقی است زیرا دانه های کدو تنبل حاوی فیتواسترول ها، ترکیباتی محافظ که اثربخشی آنها در کاهش پروستات مشاهده شده است، هستند.

این مطالعه که توسط دانشمندانی در هنگ کنگ انجام شده بود آثار روغن دانه کدو تنبل را روی یک گروه 47 نفره از بیماران مبتلا به هایپرپلازی خوش خیم پروستات را طی یک بازه زمانی 12 ماهه دنبال کرد. نتایج کسب شده نشان داد که روغن دانه کدو تنبل به اندازه درمانی مکمل در کاهش حجم پروستات و به حداکثر رساندن جریان ادرار در این بیماران موثر بوده است.

کدو تنبل و سلامت قلب

تاثیر مصرف مغزهای خوراکی و دانه ها دیر زمانی است که با بهبود سلامت قلب پیوند خورده اند. با این وجود، یک دانه پاییزی بیش از دیگران در این زمینه مشهور است. بنابر مطالعه موسسه ملی سلامت آمریکا، دانه های کدو تنبل گنجی طبیعی از فیتواسترول ها هستند. این مواد شیمیایی گیاهی جذب کلسترول روده را مهار می کنند که به معنای کاهش مجموع پلاسما و سطوح کلسترول بد (LDL) خون است.

کدو تنبل و کنترل اشتها

کدو تنبل از محتوای فیبر بالایی برخوردار است و می تواند به کنترل اشتها و در نتیجه وزن شما کمک کند. با نگاهی به داده های تغذیه ای کدو تنبل می توان دید که یک فنجان از پوره کدو تنبل حاوی تنها 50 کالری و فاقد هر گونه چربی است. این در شرایطی است که همین میزان کدو تنبل دارای 3 گرم فیبر است. فیبر احساس سیری طولانی‌تر پس از هر وعده غذایی را به همراه دارد. در نتیجه، تمایل کمتری به مصرف میان وعده در شما ایجاد می شود.

دانه های کدو تنبل و انگل ها

به گفته دبی ادسون، دکتر داروساز، این که دانه های کدو تنبل همچنان در برخی مناطق جهان برای درمان انگل های روده مانند کرم های نواری مورد استفاده قرار می گیرد، دلیلی دارد. دانه های تازه کدو تنبل دیر زمانی است که به عنوان درمانی سنتی برای کمک به خروج انگل های روده ای در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

کدو تنبل و سلامت پوست

پژوهشگران کلینیک مایو مصرف کدو تنبل را با در اختیار داشتن پوستی شاداب‌تر و درخشان‌تر پیوند داده اند. کدو تنبل منبع خوبی برای روی، ویتامین C، و ویتامین A است که همگی آنها به بازسازی پوست، کاهش منافذ، تنظیم تولید چربی، و محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند.

شما می توانید یک ماسک صورت خانگی تهیه شده از کدو تنبل، عسل، و شیر را روی پوست تمیز خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را با آب گرم به خوبی شست و شو دهید.

کدو تنبل و افزایش میل جنسی در مردان

کدو تنبل از جمله مواد غذایی شناخته شده برای تولید اسپرم های سالم و تولید تستوسترون است. ذخیره بالای روی در کدو تنبل نقشی کلیدی در افزایش میل جنسی مردانه، باروری و توان فرد ایفا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha