روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه با انتشار گزارشی تحت عنوان 35 شهر زیبایی که بایستی قبل از مرگ از آنها دیدن کرد»، اصفهان را در زمره این شهرهای زیبای جهان که دارای بناهای تاریخی چشم نوازی است، دانست.

35 شهر زیبایی که بایستی قبل از مرگ از آنها دیدن کرد

سلامت نیوز: روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه با انتشار گزارشی تحت عنوان 35 شهر زیبایی که بایستی قبل از مرگ از آنها دیدن کرد»، اصفهان را در زمره این شهرهای زیبای جهان که دارای بناهای تاریخی چشم نوازی است، دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دیلی تلگراف در این گزارش که در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری بازار سفرهای جهانی منتشر شد به بیان فرازهایی از سفرنامه «رابرت بایرون» که در سال های دهه 1930 در فاصله میان پایان جنگ جهانی اول و دوم از انگلیس تا دورافتاده ترین سرزمین های دنیا را بازدید کرد، اشاره و نوشت: اصفهان فراموش نشدنی است و تصویر خود را در نگارخانه ی مکان هایی که برای هر کسی عزیز است، جای داده است.
این روزنامه به نقل از این سفرنامه افزود: می توان تا ابد به سیاحت در این شهر پرداخت.


دیلی تلگراف افزود: بایرون در سفرنامه اش از هنرمندی ایرانیان به عنوان جادوی ماندگاری این شهر یاد کرد و نوشت: از قرن یازدهم معمارگران و صنعت گران در این شهر به ثبت باورها و آن چیزی که این شهر را نسبت به سایر مکان ها متمایز می کند، پرداخته اند.


این روزنامه به نقل از این سفرنامه افزود: ساختمان های این شهر گویای همین شرایط است و این جادوی آنهاست مثل جادوی بسیاری از شهرهای باستانی دیگر.
دیلی تلگراف افزود: در سفرنامه بایرون همچنین آمده است: برخی بلندی های این شهر را مورد توجه قرار داده و از اصفهان در کنار شهرهایی نظیر «رم» و «آتن» که میراث بشریت است، یاد می کنند.


نکته قابل توجه در این گزارش اینجاست که اصفهان اولین شهری است که به آن اشاره شده است.


علاوه بر اصفهان، به 35 شهر دیگر از جمله پاریس (فرانسه)، استانبول (ترکیه)، سیه نا (ایتالیا) و آکسفورد (انگلیس) اشاره شده است.


به دنبال توافق هسته ای سال گذشته میان ایران و گروه پنج به علاوه یک، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای با تجدید نظر در هشدارهای مسافرتی قبلی اش در مورد ایران، بیشتر مناطق کشورمان را برای گردشگران انگلیسی امن و مطمئن اعلام کرد.


درهمین حال بازار مسافرت جهانی  لندن نیز سال گذشته در گزارشی عنوان کرد که ایران به دنبال تحولات سیاسی اخیر صورت گرفته پس از توافق هسته ای وین، به طور بالقوه به عنوان یک مقصد توریستی برای گردشگران انگلیسی بشمار می آید.


در این گزارش عنوان شده است: از هر شش گردشگر انگلیسی یک نفرشان (16درصد) گفته اند که علاقه مند به دیدن از ایران هستند.


سی هفتمین دوره از این نمایشگاه قرار است ماه آینده از هفتم تا نهم نوامبر در لندن برگزار شود و انتظار می رود که نمایندگان بیشتری از بخش گردشگری کشورمان در این نمایشگاه حاضر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha