سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 195099

طوفان متیو کارائیب هائیتیعبور طوفان "متیو" از هائیتی خرابی‌های زیادی در این کشور برجای گذاشته و هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیازمند کمک‌های اضطراری هستند.

شرایط در هائیتی اضطراری است

سلامت نیوز:طوفان متیو کارائیب هائیتیعبور طوفان "متیو" از هائیتی خرابی‌های زیادی در این کشور برجای گذاشته و هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیازمند کمک‌های اضطراری هستند.


به گزارش ایسنا، دبیرکل سازمان ملل می گوید: برای بازگردان وضعیت به حالت عادی در مناطقی مانند "جرمی"، "له کای" و "گراندآنسه" به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز است.


"آندره دونبار" سفیر هائیتی در سازمان ملل روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری با تشریح شرایط در هائیتی گفت: شهر جرمی کاملا از بین رفته و بیش از ۸۰ درصد از خانه ها تخریب شده است. مزارع و باغات از بین رفته‌اند و کشور با قحطی روبرو خواهد شد چرا که جنوب شبه جزیره، منبع و ذخیره هائیتی بود.


طوفان متیو روز چهارم اکتبر سراسر بخش های وسیعی از هائیتی را درنوردید. تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز در این مناطق تخریب شده اند و همچنین نگرانی ها از شیوع دوباره وبا در فقیرترین کشور آمریکای لاتین افزایش یافته است.


به گزارش یورونیوز، به دلیل از بین رفتن مدارس نیز بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز از تحصیل محروم شده اند و سازمان ملل می گوید که بازسازی دوباره این مدارس از اولویت های مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha