قائم مقام وزیر بهداشت سرانه مصرف محصولات لبنى را در برخى دهك هاى پایین اندك خواند و گفت: اختصاص یارانه به این محصولات مى تواند موثر باشد.

نگرانى وزارت بهداشت از كاهش سرانه مصرف محصولات لبنى

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت سرانه مصرف محصولات لبنى را در برخى دهك هاى پایین اندك خواند و گفت: اختصاص یارانه به این محصولات مى تواند موثر باشد.
ایرج حریرچى قائم مقام وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص تاثیر حذف یارانه محصولات لبنى بر سرانه مصرف این محصولات گفت: از دوره هاى قبل و به ویژه دوره كنونى در برخى خانوارها و دهك هاى درآمدى پایین، مصرف لبنیات اندك بوده است.
وى بیان كرد:وزارت بهداشت، سازمان هاى حمایتى و ارگان هاى مرتبط اقداماتى را براى تهیه و توزیع مداوم شیر در مدارس صورت داده، اما همچنان سرانه مصرف لبنیات در كشور نیازمند اقدامات گسترده ترى است.
قائم مقام وزیر بهداشت یكى از راه هاى هدفمند سازى توزیع محصولات لبنى را اختصاص یارانه به تولیدكنندگان خواند و ادامه داد: حمایت از تولیدكنندگان، مصرف كنندگان و اقشار آسیب پذیر كه به این محصولات نیاز دارند، موثر است. البته برخى از این محصولات به علت چربی بالا د. بسته هاى مضر غذایى جا دارند.
وى یادآور شد: وزارت بهداشت در این راستا در مقاطع مختلف با نهادهاى مرتبط مذاكرات متعددى داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha