دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشتوزیر بهداشت بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروههای در معرض خطر، قبل از آغاز فصل سرما تاکید کرد.

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر جدی گرفته شود

سلامت نیوز:دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشتوزیر بهداشت بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروههای در معرض خطر، قبل از آغاز فصل سرما تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن هاشمی، در حاشیه بازدید از  فعالیت پایگاه انتقال خون وصال، ضمن اشاره به موج آنفلوآنزایی که سال گذشته برخی استانهای کشور مانند کرمان دربرگرفت، گفت: افراد مسن بالای 60 سال، زنان باردار و بیمارانی که دچار بیماریهای نقص ایمنی هستند امسال حتما واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. این واکسن در مردادماه توزیع می‌شود و باید تا قبل از فصل سرما تزریق شود چون در غیر این صورت، تزریق آن در فصل سرما موثر نیست. امیدواریم امسال مشکلی جدی در این زمینه نداشته باشیم


گزارشی از وبا در کشور نداشته‌ایم
وی در خصوص آخرین وضعیت شیوع برخی بیماریهای واگیر مانند وبا در کشور، تصریح کرد: بیماری وبا را ره‌آورد کشورهای پاکستان و افغانستان می‌دانیم، اما در عین حال امسال گزارشی از شیوع بیماری وبا یا زیکا که در بعضی از کشورهای آسیایی شیوع پیدا کرده بودند، نداشتیم. به همین خاطر باید  از همکاران بهداشتی به ویژه در استانهای مرزی و وزارت کشور و نیروی انتظامی نیز به خاطر همراهی در این موضوع تشکر کنیم.


وزیر بهداشت در ادامه، به پیگیری ماجرای مرگ اعضای خانواده پزشک تبریزی که با غذای نذری مسموم شدند نیز اشاره و تصریح کرد: ما رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را مامور کردیم که این پرونده را پیگیری کنند. در حال حاضر نیز نمی‌توانیم گمانه زنی در این رابطه داشته باشیم . حتما مسئولین امنیتی موضوع را بررسی می‌کنند و ما هم منتظر اعلام نظر آنها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha