یک متخصص کودکان گفت: 70 درصد مبتلایان به نارسایی‌های روده در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

70 درصد مبتلایان به نارسایی‌های روده در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند

سلامت نیوز:یک متخصص کودکان گفت: 70 درصد مبتلایان به نارسایی‌های روده در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.
زهرا نیکی متخصص کودکان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دل درد در کودکان، گفت: گاهی شاهد گریه کودکان از دل درد هستیم که ممکن است گرسنگی دلیل این دل درد باشد.
این متخصص کودکان درباره دلایل دل درد در کودکان اظهار داشت: این عارضه به دلایل متعددی همچون پرخوری، عفونت روده، گاز معده و نفخ و با دخالت روده‌های کوچک و بزرگ، پانکراس، کبد، کلیه‌ها و کیسه صفرا بروز می‌یابد.
این متخصص کودکان با بیان اینکه نوشیدن آب باعث کاهش دل درد کودکان می شود، افزود: استفاده از پارچه گرم به مدت 20 دقیقه بر روی شکم نیز دل درد کودکان را التیام می دهد.
وی یکی دیگر از دلایل دل درد در کودکان را بروز بیماری کرون خواند و اضافه کرد: کرون بیماری التهابی است که بر روده و سایر قسمت های بدن تاثیر می گذارد.
نیکی، با اشاره به اینکه افراد سنین 16 الی 40 سال در معرض خطر ابتلا به بیماری کرون قرار دارند، عنوان کرد: افرادی که در شمال کشور زندگی می کنند و کسانی که یکی از اعضای خانواده‌شان دچار بیماری کرون باشد، در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.
نیکی درباره عوارض این بیماری تصریح کرد: بیماری کرون باعث پوکی استخوان، التهاب مفاصل، اسهال، بیماری پوستی، مشکلات چشمی، درد در ناحیه کمر، سنگ کیسه صفرا، ناراحتی های پوستی و افسردگی می شود و همچنین بر هضم غذا نیز تاثیر بسزایی دارد.
وی در خصوص سرطان روده افزود: 70 درصد مبتلایان به بیماری کرون در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند.
وی با بیان اینکه گاهی دل درد در کودکان با استفراغ همراه است، افزود: هنگام استفراغ کودک به مدت چند ساعت به او غذا ندهید و از دادن خودسرانه دارو به وی خودداری کنید.
نیکی درباره کنترل کرون یادآور شد: مصرف داروهای ضد التهاب با تشخیص پزشک، بررسی و معاینه گوارش، تغییر در وضعیت سلامتی بیمار به کنترل بیماری کرون کمک بسزایی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha