پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 195146

یک متخصص رادیولوژی فک و صورت گفت: داروهایی که به عنوان مسکن درد دندان مصرف می‌شوند، بهتر است به صورت خوراکی باشند و موضعی بر روی دندان گذاشته نشوند.

برای تسکین درد دندان چه باید کرد؟

سلامت نیوز: یک متخصص رادیولوژی فک و صورت گفت: داروهایی که به عنوان مسکن درد دندان مصرف می‌شوند، بهتر است به صورت خوراکی باشند و موضعی بر روی دندان گذاشته نشوند.

به گزارش سلامت نیوز، ابراهیم صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: داروهایی که به صورت موضعی بر روی دندان گذاشته می‌شوند، تاثیر کمتری برای کاهش درد دندان دارند.

وی با اشاره به بهترین روش برای تسکین دندان درد، تصریح کرد: داروهایی که به عنوان مسکن درد دندان مصرف می‌شوند، بهتر است به صورت خوراکی باشد و موضعی بر روی دندان گذاشته نشوند.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت افزود: تمامی داروهای گیاهی و شیمیایی که وارد بدن می‌شوند، مضر هستند، اما سود و منفعت مصرف آن‌ها ارجح‌تر است. بنابراین در این گونه موارد مصرف آن‌ها با تجویز پزشک توصیه می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: برخی داروها حساسیت ایجاد کرده و عوارضی در سیستم بدن ایجاد می‌کنند.

وی به عملکرد داروهای بی‌حسی لیدوکائین اشاره کرد و گفت: داروهای بی‌حسی لیدوکائین مانند سایر داروها بوده و آنقدر ضرر آن کم است که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته و مخاطره‌ای برای بیماران ایجاد نکرده است.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت در ادامه افزود: مصرف اسپری بی‌حسی لیدوکائین به مینای دندان هیچ گونه آسیبی نمی‌رساند، اما مصرف بیش از حد آن احتمال زخم کردن لثه‌ها و گونه‌ها را به همراه خواهد داشت.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که از درد دندان رنج می‌برند، بهتر است اسپری لیدوکائین را در طول ۲۴ ساعت سه مرتبه استفاده کنند و بیشتر از این مقدار توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha