پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 195153

یک مطالعه تازه نشان می دهد که روی پوست افرادی که هیچ گونه علائمی از بیماری انگلی خواب ندارند، انگل های عامل این بیماری را می توان یافت.

سرنخ های تازه درباره بیماری خواب

سلامت نیوز: یک مطالعه تازه نشان می دهد که روی پوست افرادی که هیچ گونه علائمی از بیماری انگلی خواب ندارند، انگل های عامل این بیماری را می توان یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، بیماری خواب که انتقال آن توسط انگل ها و از طریق نیش پشه تسه تسه صورت می گیرد، هر سال چهار هزار تا هشت هزار نفر از مردم کشورهای جنوب صحرای آفریقا را مبتلا می کند و نشانه های آن شامل تب، سردرد، دردمفاصل و خارش است؛ رسیدن انگل ها به سیستم عصبی مرکزی، احتمال مرگ بیمار را در پی خواهد داشت.
به گزارش یونایتدپرس، در حال حاضر فرآیند غربالگری از طریق بررسی وجود انگل در خون افراد انجام می شود؛ محققان کشف جدید را نشانه ضرورت اصلاح این روش و موجب تقویت احتمال ریشه کنی بیماری خواب در غرب افریقا می دانند.
برایس روترو نویسنده این مطالعه از انسیتو پاستور فرانسه گفت: در طی چند قرن اخیر بیماری خواب در غرب آفریفا تقریبا دو بار به مرز ریشه کن شدن رسیده است، اما هر بار بسیاری از افراد با عبور از گستره این پویش، موجب انتقال انگل ها شدند؛ اکنون چرایی عود این بیماری را دریافتیم و به طور حتم می توانیم آن را در غرب افریقا در اینده نزدیک ریشه کن کنیم.
تیم تحقیق امیدوار است که نتایج مطالعه آنها ابزار موثری را در زمان شروع برنامه ریشه کنی در اینده نزدیک برای سازمان جهانی بهداشت فراهم کند.
نتایج این مطالعه اخیرا در مجله e-Life منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha