رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه محصولات کشاورزی که به بازار عرضه می‌شوند باید مرتبا تحت نظارت و پایش معاونت غذایی وزارت بهداشت قرار گیرند گفت: در صورتی که این محصولات مشکل بهداشتی داشته باشند و یا با فاضلاب آبیاری شده باشند معدوم می‌شوند حتی اگر به بازار عرضه شده باشند.

سلامت نیوز:رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه محصولات کشاورزی که به بازار عرضه می‌شوند باید مرتبا تحت نظارت و پایش معاونت غذایی وزارت بهداشت قرار گیرند گفت: در صورتی که این محصولات مشکل بهداشتی داشته باشند و یا با فاضلاب آبیاری شده باشند معدوم می‌شوند حتی اگر به بازار عرضه شده باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد حسین بازگیر در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب گفت: این کار غیر اصولی و غیرقانونی است و علاوه بر آلودگی آب و خاک سبب آلودگی محصولات غذایی شده و مشکلاتی را برای سلامت مردم ایجاد می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: اگر منشاء فاضلابی که با آن مزارع را آبیاری می‌کنند فاضلاب صنعتی یا فاضلاب یک واحد خدماتی، تولیدی باشد وظیفه برخورد و پیگیری آن با اداره محیط زیست است ولی اگر منشأ آن فاضلاب‌های انسانی و خانگی باشد شرکت آب و فاضلاب باید پیگیری کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فاضلاب‌های خانگی شهر تهران تصفیه نمی‌شود گفت: متاسفانه به علت عدم تکمیل طرح جامع فاضلاب تهران بخش عمده‌ای از فاضلاب‌های خانگی وارد شبکه اصلی تصفیه فاضلاب نشده و این سبب بروز مشکلاتی برای سلامت مردم می‌شود.

بازگیر گفت: همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی استان تهران باید آب کشاورزی را از فاضلاب جدا کرده و نوع و الگوی کشت هر زمین را اعلام کرده؛ همچنین در مکان‌هایی که امکان آمیخته شدن فاضلاب با آب کشاورزی وجود دارد الگوی کشت را عوض کرده و با مزرعه‌دار برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مواد غذایی که در مزارع کشاورزی تولید می‌شوند مانند تمام مواد غذایی دیگر باید تحت پایش و نظارت معاونت غذایی وزارت بهداشت قرار گیرد، گفت: در صورت تایید وزارت بهداشت مبنی بر آلوده بودن مواد غذایی کشت معدوم شده و با تولیدکننده برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha