همزمان با هفته سلامت ؛مدیر كل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت:‌ 6 محصول جدید غذایی از وزارت بهداشت نشان ایمنی و سلامت دریافت كردند.

دریافت نشان ایمنی و سلامت توسط 6 محصول دیگر+اسامی محصولات
به گزارش سلامت نیوز ، هدایت حسینی امروز در مراسم اهدای نشان ایمنی و سلامت كه در وزارت بهداشت برگزار شد افزود: این محصولات شامل
محصول کنسرو ماهی، کنسرو ماهی تن با ذرت و قارچ در روغن زیتون و کنسرو ماهی تن با سبزیجات در روغن زیتون از مجتمع صنایع غذایی مائده ، محصول ماکارونی حاوی آرد سویا از شرکت صنایع غذایی مانتا، زعفران رشته‌ای از شرکت زعفران بهرامن، چای سبز از شرکت پیمن و  همچنین ماکارونی فیبردار از شرکت صنایع غذایی مانا.
وی افزود: وزارت بهداشت به منظور افزایش امكان انتخاب صحیح فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی توسط مصرف‌كنندگان و تشویق تولیدكنندگان به ارتقای ایمنی و كیفیت تولیدات با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه با تضمین ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط نسبت به اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدكنندگان برتر كه در محصولات خود به مفاهیم سلامت‌ مصرف‌كننده و كیفیت فرآورده توجه كردند اقدام كرده است.
وی گفت: نشان ایمنی و سلامت از سوی وزارت بهداشت و درمان به فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی ایمن و سالم كه الگوی سلامت و ایمنی موضوع آیین‌نامه اعطا نشان را رعایت كرده‌اند اعطا می‌شود و نشان سیب سبزرنگ كه نماد سلامت است و عبارت ایمنی و سلامت در كنار آن نوشته شده نشانه آن است كه دارندگان نشان می‌توانند آن بر روی محصولات خود درج كنند.
مدیر كل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی وزارت بهداشت افزود: فرآورده ایمن و سالم فرآورده‌ای است كه از مواد اولیه سالم و در شرایط خوب و بهداشتی تولید و عرضه شود و علاوه بر حداقل ویژگی‌های مورد انتظار و خواص ذاتی خود دارای ویژگی‌هایی است كه در ارتقای ایمنی و سلامت مصرف‌كننده مؤثر است.
حسینی افزود: هدف از اعطای نشان ایمنی و سلامت تشویق تولیدكنندگان به تولید محصولات سالم‌تر غذایی و آشامیدنی و ایجاد فضای رقابتی برای تولید غذای ایمن و سالم است، افزایش ایمنی و كیفیت محصولات غذایی عرضه شده و امكان شناسایی محصولات سالم‌تر غذایی و آشامیدنی در سطح عرضه توسط مصرف‌كنندگان است.
وی اضافه كرد: ویژگی‌های محصولات دارای نشان ایمنی سلامت هستند را می‌توان بهبود ارزش تغذیه‌ای و سلامت‌بخش از طریق دارا بودن املاح و ویتامین‌ها، كاهش چربی‌های مضر، كالری و نمك و دارای ویژگی‌های ایمنی بالاتر از حداقل ویژگی‌های مورد انتظار، كاهش میزان آلاینده‌ها به میزان 50 درصد كمتر از حد استاندارد،‌ عدم استفاده از مواد افزودنی مانند رنگ‌ها، نگهدارنده‌ها، بهبوددهنده‌های شیمیایی، كاهش آن نسبت به مواد غذایی مشابه و به روش ارگانیك تولید شوند، است.
هدایت حسینی گفت: دو محصول در 19 فروردین 87، 8 محصول در سی‌ام مهر 87، 12 محصول در 19 فروردین 88 ، 9 محصول در 28 آذر 88 و 6 محصول در 21 فروردین 89 نشان ایمنی سلامت دریافت كردند كه مجموعاً 37 محصول نشان ایمنی و سلامت را دریافت كردند.
مدیر كل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت: كمیته كارشناسی اعطای نشان ایمنی و سلامت از ابتدای سال 87 تاكنون به تعداد 9 جلسه و برای بررسی 300 محصول تشكیل شده‌است و تشكیل 7 جلسه كمیته اصلی اعطای نشان از ابتدای سال 87 برای تصویب محصولات واجد شرایط و تأیید 376 محصول شده است.
حسینی با اشاره به اعطای نشان ایمنی و سلامت به چند نوع زعفران گفت: آثار سلامت‌بخشی زعفران را ضدسرطانی و اثر بر روی سیستم عصبی (تقویت حافظه، یادگیری،ضد تشنج، ضد افسردگی، آرامبخش و خواب‌آور، مفرع و شادی‌آور، ضد درد) برشمرد.
وی گفت: مصرف زعفران موجب كاهش فشار خون، ضد انعقاد، كاهش چربی، حل كننده لخته و افزایش اكسیژن به بافت‌ها می‌شود و بر روی دستگاه گوارش نیز اثرات مفیدی دارد كه مصرف آن موجب هضم طبیعی غذا و تقویت معده می‌شود.
بر اساس این گزارش 37 محصولی كه تاكنون نشان ایمنی و سلامت را از وزارت بهداشت دریافت كرده‌اند شامل آبمیوه، ماكارونی، زعفران، خرما، روغن زیتون، مغزها، لبنیات، كنسرو و چای است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha