معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بر اساس سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر وزارت جهاد کشاورزی موظف است برنامه‌ای برای کاهش 70 درصدی واردات انواع روغن پالم را داشته باشد،‌ گفت: وزارت بهداشت نیز موظف به طبقه‌بندی انواع‌ آب‌های معدنی و آشامیدنی است.

لزوم کاهش 70 درصدی واردات پالم/ مسئولیت وزارت بهداشت در طبقه‌بندی آب‌های معدنی و آشامیدنی

سلامت نیوز:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بر اساس سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر وزارت جهاد کشاورزی موظف است برنامه‌ای برای کاهش 70 درصدی واردات انواع روغن پالم را داشته باشد،‌ گفت: وزارت بهداشت نیز موظف به طبقه‌بندی انواع‌ آب‌های معدنی و آشامیدنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جنیدی در کارگروه سلامت و امنیت غذای استان تهران با اشاره به سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر اظهار داشت: با توجه به انتقال بار بیماری‌ها از نوع عفونی و واگیردار به سمت غیرواگیر شورای عالی سلامت مصوباتی را ارائه کرد و در واقع سند ملی بیماری‌های غیرواگیر به تصویب رسید ولی برای اجرای کامل این سند همکاری بین‌بخشی در سطح ملی و منطقه‌ای نیاز است.

وی افزود: بر اساس بندی از این سند وزارت جهاد کشاورزی موظف است سهم واردات انواع روغن پالم خام و بسته‌بندی شده را به میزان حداکثر 30 درصد کل روغن وارداتی رعایت کند و بر جلوگیری از افزایش واردات آن نظارت داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: به منظور پیشگیری از آفت‌کش‌های غیرمجاز و استفاده نامناسب از سموم دفع آفات سازمان حفظ نباتات مکلف است ظرف مدت یکسال از ابلاغ این مصوبه نسبت به طراحی، تصویب و استقرار نظام تولید واردات و توزیع سم به مراکز فروش اقدام کند به نحوی که فروش و عرضه انواع سموم فقط در این شبکه و تحت نظر محققین انجام شود.

جنیدی تأکید کرد: وزارت بهداشت مکلف است اجرا و پایش برنامه‌ غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک را طبق روال گذشته ادامه داده و گزارش مفصلی به تفکیک استان به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال کند.

وی تصریح کرد:‌ همچنین وزارت بهداشت مکلف است طی سه ماه از ابلاغ این مصوبه نسبت به طبقه‌بندی انواع آب‌های معدنی آشامیدنی از نظر مرغوبیت اقدام کند و به منظور آگاهی عموم مردم از رتبه سلامت آب‌های معدنی و آشامیدنی در این زمینه اطلاع‌رسانی داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: بر اساس بند دیگری از این مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست مکلف بوده در شهرهای بالای 300 هزار نفر با همکاری برخی از بخش‌ها نسبت به یکپارچه‌سازی و بهره‌برداری صحیح از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای موجود و استقرار ایستگاه‌های جدید از زمان ابلاغ این مصوبه اقدام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha