علیرضا صلحی، پزشك تبریزی كه یك سال پیش با توصیه «گوش دادن به صدای شجریان برای بهبود بیماری» و «تقبل هزینه درمان برخی از بیمارانش» مشهور شده بود، هرگز تصور نمی‌كرد كه روزی خانواده‌اش مورد سوء قصد افرادی ناشناس قرار گیرند و این‌بار نامش، با كشته شدن همسر و مادربزرگش بر سر زبان‌ها بیفتد.

روایت‌های مرگ خانواده پزشك تبریزی

سلامت نیوز: علیرضا صلحی، پزشك تبریزی كه یك سال پیش با توصیه «گوش دادن به صدای شجریان برای بهبود بیماری» و «تقبل هزینه درمان برخی از بیمارانش» مشهور شده بود، هرگز تصور نمی‌كرد كه روزی خانواده‌اش مورد سوء قصد افرادی ناشناس قرار گیرند و این‌بار نامش، با كشته شدن همسر و مادربزرگش بر سر زبان‌ها بیفتد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: این حادثه مرگبار تا این لحظه علت نامشخصی دارد اما یكی از نزدیكانش می‌گوید كه دلیل وقوع آن بیش از هرچیز دیگری می‌تواند «یك تسویه حساب پزشكی» باشد.  روز شنبه (١٧ مهر) خبر رسید كه پنج عضو خانواده دكتر صلحی شامل همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگش با خوردن غذای نذری آلوده دچار تنگی نفس شده‌اند و همسر و مادربزرگش پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

یكی از نزدیكان آقای صلحی با اشاره به بستری بودن مادر و پدر و مرخص شدن برادر آقای صلحی درباره جزییات حادثه به «اعتماد» گفت: «یك روز قبل از حادثه، زمانی كه علیرضا جلوی درمانگاه ایستاده بود و می‌خواست سوار ماشینش شود، مردی ناشناس سراغش رفت و با بهانه اینكه می‌خواهد غذای نذری بدهد، تعداد اعضای خانواده‌اش را پرسید. علیرضا آن مرد را نمی‌شناخت اما با تصور اینكه او از بیماران قبلی‌اش است و حتما غذای نذری دارد، گفت شش نفر هستند. روز بعد، همان مرد دوباره به درمانگاه رفت و زمانی كه علیرضا قصد خروج داشت، شش غذای نذری به او داد. علیرضا آنها را به خانه برد و خودش دوباره به درمانگاه برگشت. عصر كه شد، دوباره به خانه برگشت اما دید كه همه اعضای خانواده‌اش دچار مسمومیت شده‌اند و بی‌حال افتاده‌اند. سریع همه‌شان را به بیمارستان سینا منتقل كردند اما همسر و مادربزرگ علیرضا جان خود را از دست دادند. در حال حاضر هم مادر و پدرش در بیمارستان بستری‌اند اما برادرش یك روز پس از حادثه مرخص شد. »

  به گفته او درمانگاه محل كار دكتر صلحی دوربین مداربسته ندارد به همین دلیل چهره مردی كه غذای نذری را داده هنوز شناسایی نشده است. او با بیان اینكه علیرضا و همسرش چهار سال با هم نامزد بودند و قرار بود بعد از ایام محرم و صفر به خانه شان بروند، به شكایت خانواده نزد پلیس اشاره كرد و درباره علت وقوع حادثه گفت: «علیرضا عضو حزب اتحاد ملت است و قبلا هم رییس انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تبریز بود اما آنچنان فعال سیاسی محسوب نمی‌شد. الان همه بیشتر می‌گویند كه ممكن است یك تسویه‌حساب پزشكی علت وقوع حادثه باشد. » او مدعی است كه كسی منتظر مرگ اعضای خانواده آقای صلحی بوده است: «همسر علیرضا ساعت ١٠ شب یكشنبه فوت كرد اما ظهر همان روز اتفاق عجیبی افتاد. طرف‌های ساعت ١٣ زنی ناشناس با پلیس تماس گرفته و گفته بود كه المیرا (همسر دكتر صلحی) در بیمارستان فوت كرده است، در حالی كه آن‌زمان او هنوز زنده بود. انگار كه كسی منتظر مرگ خانواده علیرضا بوده باشد. » پیش از این روابط عمومی پزشكی قانونی آذربایجان شرقی اعلام كرده است كه «نمونه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی از جسد مادربزرگ آقای صلحی گرفته شده و در حال بررسی است» اما اینكه غذای نذری مسموم بوده، تقریبا حتمی است. به گفته محمد اسماعیل سعیدی، عضو كمیسیون فرهنگی مجلس «بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، غذای نذری مسموم بوده اما باید عمدی و غیرعمدی بودن آن به‌طور دقیق بررسی شود. »


واكنش مسوولان پس از حادثه
حسین قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت پس از وقوع حادثه در پیامی خطاب به دكتر صلحی، ضمن بیان تسلیت از پیگیری ماجرا تا حصول نتیجه نهایی خبر داد و نوشت: «با عرض تسلیت این ضایعه تاسف‌بار، جناب آقای دكتر صومی، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشكی تبریز به عنوان نماینده اینجانب، پیگیری علت وقوع این حادثه را تا حصول نتیجه نهایی برعهده خواهند داشت.» همزمان علیرضا حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت نیز كه به عنوان نماینده ویژه او به عیادت اعضای خانواده صلحی رفته بود، گفت: «دانشگاه علوم پزشكی تبریز پیگیر این حادثه است و دستگاه‌های امنیتی و قضایی استان نیز در حال بررسی موضوع هستند. از همه به ویژه رسانه‌ها می‌خواهیم تا از هر گونه گمانه‌زنی و قضاوت‌های شتابزده خودداری كنند.» «سوء قصد به جان اعضای خانواده دكتر صلحی» یكی از گمانه‌زنی‌هایی است كه در چند روز اخیر به وفور در شبكه‌های اجتماعی نقل شده است. سعید شبستری خیابانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در واكنش به آن گفته است: «درگذشت اعضای خانواده پزشك تبریزی، به هیچ عنوان، مساله‌ای امنیتی نیست و  از طریق مراجع ذی‌صلاح در حال پیگیری است. »


دكتر تبریزی چگونه مشهور شد؟
علیرضا صلحی از سال گذشته با انتشار یك نسخه جنجالی در شبكه‌های اجتماعی كه در آن به شنیدن آهنگ‌های شجریان برای بهبود بیماری توصیه كرده بود مشهور شد. اوایل فروردین امسال نیز نسخه دیگری از او منتشر شد كه نشان می‌داد او در حال كمك به یكی از بیمارانش برای تامین داروست. او درباره توصیه به شنیدن آهنگ‌های شجریان‌ گفته بود: «گوش دادن به آهنگ‌های آقای شجریان یك توصیه بود نه یك نسخه، در واقع این نوشته برای هیچ بیمار خاصی نوشته نشده.  من برای بیماران، صدای شجریان را تجویز نمی‌كنم اما حتما توصیه می‌كنم كه به صدای او گوش دهند. »

چند ماهی كه از انتشار بی‌وقفه این پیشنهاد در فضای مجازی گذشت، بار دیگر نام دكتر صلحی، این‌بار با انتشار نسخه‌ای كه در آن تامین بخشی از هزینه تامین داروی یكی از بیمارانش را بر عهده گرفته بود، بر زبان‌ها افتاد. اتفاقی كه شایبه شهرت طلبی او را نیز به میان كشید اما خودش با رد این موضوع به «ایسنا» گفت: «قرار نبود این نامه رسانه‌ای شود. من فكر می‌كنم اگر هرفرد دیگری جای من بود و آن بیمار را می‌دید حتما همین كار را انجام می‌داد، من هم چون نیاز بیمار به دارو را می‌دانستم این كار را انجام دادم كاری كه من انجام دادم یك كار بدیهی بود و نباید از انجامش تعجب كنیم. ١٥ فروردین ماه بود كه در راهروی مركز سلامت شهید تیموری، مردی میانسال به اتاق من آمد تا ویزیت شود، دیابت داشت و باید پنج یا شش قلم دارو برایش تجویز می‌شد. در همان مدت از زندگی‌اش گفت و اینكه سواد ندارد و با از دست دادن شغلش در یكی از شهرستان‌های اطراف مجبور به مهاجرت به تبریز شده است. پس از صحبت با مرد بیمار ، آن نامه را در كنار نسخه‌اش نوشتم و همان‌طور كه گفتم هیچ‌وقت فكر نمی‌كردم رسانه‌ای شود. »

حالا علیرضا صلحی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، یكی از آشنایانش می‌گوید «شرایط مساعدی ندارد و حتی نمی‌تواند حرف بزند».شاید بهترین دارویی كه او اكنون احتیاج داشته باشد، مشخص شدن علت و مقصران حادثه و چرایی مرگ همسر و مادربزرگش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha