دکترای اورژانس و مدیر اسبق اورژانس تهران با اشاره به اینکه متاسفانه مردم اصلاً کمک‌های اولیه نمی‌دانند، گفت: بهترین اقدام مردمی که مهارت امدادی و کمک‌های اولیه ندارند این است که در حوادث به هیچ عنوان به مصدوم دست نزنند.

بهترین اقدام مردم در حوادث "دست نزدن" به مصدوم است

سلامت نیوز:  دکترای اورژانس و مدیر اسبق اورژانس تهران با اشاره به اینکه متاسفانه مردم اصلاً کمک‌های اولیه نمی‌دانند، گفت: بهترین اقدام مردمی که مهارت امدادی و کمک‌های اولیه ندارند این است که در حوادث به هیچ عنوان به مصدوم دست نزنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،رمضان حاج علیرضایی ، با به نقد کشیدن وضعیت آموزش همگانی در کشور درباره میزان دانش مردم در حوزه کمک‌های اولیه اظهار داشت: متاسفانه آموزش‌های نهادهای مرتبط با کمک‌های اولیه و اورژانس انتقاداتی وجود دارد و این آموزش‌ها به متولیانی که می‌خواهند به مردم خدمت در حوادث ارائه کنند بسیار پایین است.

مدیر اسبق اورژانس تهران در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه مردم اصلاً کمک‌های اولیه نمی‌دانند، گفت: بهترین اقدام مردمی که آموزش امدادی و کمک‌های اولیه نمی‌دانند این است که در حوادث به هیچ عنوان به مصدوم  دست نزنند.

حاج علیرضایی با سکوت درباره ارائه نمره و ارزیابی میزان کیفیت آموزش‌های اورژانسی و کمک‌های اولیه در کشور در مقایسه با آموزش‌های که خود در برخی موسسات راهنمایان گردشگری ارائه می‌کند، عنوان کرد: متاسفانه افرادی که آموزش های کمک‌های اولیه را ارائه می‌دهند یا پزشک هستند یا پرستار و کمتر تحصیلکرده فوریت‌های پزشکی هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha